Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av ohejdat - 17 augusti 2016 11:00


Idag på morgonpromenaden tog det hus i helvete.
Jag valde inte mina krig som jag numera brukar göra. Med omsorg och omdöme. Och nu ångrar jag det bittert.
Så här var det; jag bara plötsligt fettröttnade på en granne som sedan vi flyttat in för snart fyra år sedan, låtit sin hund skita på allmänningen alldeles utanför vår tomt. Så gott som dagligen och utan att nånsin plocka upp. Så imorse gick jag ifatt honom och frågade varför han inte plockar upp efter sin hund. Jag hade dessutom plockat upp hundens senaste "Hagabulle" i en av Dantes påsar. Då brann det tydligen mellan öronen på gubben för han började gapa och skrika och gå på; jag var en idiot, han hatade svenskar, jag skulle inte vakta på honom, det var inte hennes skit jag hade plockat upp, mötte jag honom skulle jag titta bort i fortsättningen.
Tyvärr tände jag till, men fortsatte bara att argumentera för att man ska plocka upp efter ens hundar. Då skrek han att han skulle bli elak och jag frågade om han faktiskt hotade mig?, han fortsatte att ingen nånsin sagt till honom på de fyra år de haft hunden.
Nä, man kan ju fundera på varför, kan ju vara så att alla andra som bevittnat hans bajsbravader haft bättre omdöme än jag och anat vad som komma skulle. För nu sitter jag med en obehagskänsla i magtrakten.

Sen tittade vi till den brända skogen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards