Alla inlägg under juli 2016

Av ohejdat - 26 juli 2016 09:18


Kan bero på klippningen kanske. Borde nog efterputsa.

Av ohejdat - 25 juli 2016 21:51


Fick frågan om en finsk whisky på knackig svenska.
Finsk?
Det finns ju numera både svensk och dansk. Men från Finland?
Den är vit fortsatte mannen och tecknade liksom en rektangulär form i luften.
Började tro han avsåg vodka: vit sprit alltså. Men nej; inte Kosken eller Finlandia, han viftade avvärjande när jag pekade på de klara flaskornas innehåll; whisky!
Sen fick han syn på den rätta själv till slut; Ballantines. Men den är väl inte finsk sa jag? Jo, så pekade mannen på den rektangulära flaskans vita etikett;
där stod "Finest".

Av ohejdat - 24 juli 2016 15:00


Att Halvan skulle fastna för Pokémon Go var ju givet. Hans tur till affären i fredags (för att köpa formfranska till löjromstoasten) förlängdes till en sväng förbi kyrkan. En kisstur med Dante blev en längre ronda. Igår skulle vi absolut gå förbi ett ankare. Idag blev han tillfrågad av ett gäng likasinnade tolvåringar i stadsparken på vilken "level" han var.

Kanske var det just därför han dessutom tog hand om sin första tvätt idag sedan vi flyttade till Glosoppestan för snart fyra år sedan.

Av ohejdat - 23 juli 2016 17:13


Här ligger Dante och flämtar. Vi har 29 grader i skuggan. Funderar på om jag ska passa på att klippa lite mera päls, fick tillbaka trimsaxen från slipningen igår.

Av ohejdat - 22 juli 2016 12:50


Att stå i kassan och scanna varor och ta betalt tillhör inte det roligaste med jobbet. Alls. Förutom trevliga kundmöten förstås, när man hinner såna.
Men för dig som handlar där det uppstår kö kan jag lämna några tips:
Betala inte med småväxel som du förvarar i en annan liten börs i nåt svåråtkomligt fack i din väska när det är rusningstid.
Betala inte med mögliga hundralappar, hela kassalådan stinker.
Hälsa gärna tillbaka.
Packa dina varor från slutändan av kassadisken och inte från sidan så nästa kund inte når kortläsaren.
Berätta gärna om ditt kommande sjukhusbesök när det inte är kö.
Prata gärna i mobilen genom hela processen, men räkna inte med att jag hälsar; är jag en automat så är du en kundautomat.
Ställ dig inte o för över pengar till kontot med telefonen under pågående betalning; be att få parkera kvittot.
Till sist; "det kvittar" är tätt uttjatat svar på frågan om kvittot.

Av ohejdat - 21 juli 2016 11:11


Idag börjar jag tio i tolv, inte lätt att hålla koll på arbetstiderna på detta röriga schema. Som dessutom tar slut nästa vecka, därmed inte heller lätt att planera annan sysselsättning med någon framförhållning.
Dante och jag har hängt i skogen och i lekhagen på morgonen, dåligt med lekkamrater dock. Förutom en dumihuvetkäring som inte ens förstod de mest grundläggande reglerna kring en rastgård. Att ha hund är definitivt inte nån indikation på att ha vett i skallen. Den här damen låtsades vara både blind och döv. Stackars Sigge tror jag den understimulerade jycken hette.
Sen har jag tassat in till grannarna och klippt häcken - det är våran avenbokshäck alltså och man har ju underhållsansvar för grannsämjan :-) Och joxat med dammen, guldfiskarna tycker nog det är väl dålig sikt nu.

Av ohejdat - 20 juli 2016 13:18


I en sal på lasarettet...
Vi väntar.
Åttiotaggaren ska bedömas av en narkosläkare, huruvida hon är opererbar eller ej.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards