Alla inlägg under juli 2016

Av ohejdat - 29 juli 2016 23:17


Lite skoj med kändisar i huvudstaden.
Vi sitter faktiskt vid bordet närmast Lionel Ritchie och hans sällskap.
Vilket liv och kackel det blev på restaurangen när de kom.
Och en del kunde ju inte låta honom va ifred alls. Speciellt ett holländskt gäng på andra sidan om oss; försökte ta selfies med kändisen i bakgrunden och sjöng "Hello".
Inte vi; we got manners :-)
Nöjde mig med att fota efterrätten.

Av ohejdat - 29 juli 2016 20:51


Jojomensåatt...
Vi åkte till Stockholm.
Inte tidigt som jag ville; för att stanna nånstans på vägen.
Utan precis lagom som Halvan ville; så vi skulle komma kl 17 då parkeringavgiften utanför lånelägenheten upphör.
Halvan körde sin nya bil hit förstås.
Och Halvan bestämde vad vi skulle lyssna på längs vägen och fyllde det kylda handskfacket med sin favorit; sockerfri Cola, men inget vatten till mig.
Jag fick iallafall hämta nyckeln på vännernas kontor i Gamla Stan.
Sen bäddade jag med medhavda lakan medan Halvan lade in medhavda drycker i frysen.
Därpå ville jag gå och handla, Halvan ville följa med eftersom det förmodligen skulle finnas en del Pokémon att jaga. På det närliggande Bolaget fanns enligt butikschefen inte det rosévin som internetsaldot påstod att de hade, Halvan tyckte det var onödigt att köpa något annat istället och butiken skulle ju vara öppen igen imorgon. Så vi gick därifrån tomhänta.
I mataffären fanns det ekologiska citroner, jag ville köpa med hem för de har varit slut länge i Glosoppestan (använder så ofta skalet så jag köper numera bara ekologiska), det tyckte Halvan var en usel idé så jag lade tillbaka nätet.
Väl hemma igen i lånelägenheten inledde vi med en flaska champagne och chips. Var den verkligen tillräckligt kall oroade sig Halvan? Jo, efter ett dygn i vår kyl, en kort resa ihop med en redig kylklamp och en timma i gästkylen så var den faktiskt det.
Nu skulle vi bestämma restaurang för kvällen, efter många turer blev det ett sent bord på Shibumi, Råkulturs bakficka. Men jag fick absolut inte somna en stund i soffan i väntan på detta. Nähä, okej, så jag har slösurfat och läst bloggar och kollat på Tradera. Halvan tyckte efter en stund det var bekvämare att ligga i sängen och vänta in middagsdags. Där ligger man mitt i draget mellan fönstren jag öppnade i den sommarvarma lägenheten (det gick konstigt nog bra fast jag tydligen ryckte så konstigt i rullgardinen).
Så i detta nu har jag lyssnat på Halvans snarkningar i snart trekvart och om tjugo minuter ska vi va på restaurangen.
Men som jag sagt så många gånger; man har den karl man förtjänar. Och nu vaknade han av en motorcykel utanför.

Av ohejdat - 29 juli 2016 11:05


Osäker på vad jag skördat i landet; kan det vara squash eller är det en omogen pumpa? Vägde 4,2 kilo iallafall.


Byrackan med kangelbärsrompan försöker komma undan ett bad i badkaret. Garderobstaktiken lyckades inte.


Mera mysterier i trädgårdslandet: musselsquash "Kermit", ska kunna ätas rå i sallad.

Av ohejdat - 29 juli 2016 06:47


Jo jo.
Jycken vaknar av att tidningsbudet lägger lokalblaskan i brevlådan utanför fönstret, men sover som en stock när jag mitt i natten hör en mus härja i skåpet under vasken i tvättstugan.
Blir att rigga fälla idag.

Av ohejdat - 28 juli 2016 09:31


Det här kommer bli fel dag.
Har slarvat bort mina glasögon.
Hittade ett par reservögon som jag ser tokig ut i. Kan inte stå i kassan utan.
Slarvade även bort mobilen o fick smsa Halvan från paddan att han skulle ringa den så jag kunde leta med hjälp av ljudet.
Dante la en äcklig strypare imorse, alltså en klutt som vägrar ramla ur rompan och som man får dra loss ur hans håriga röv. Nu gömmer han sig i garderoben som vanligt för att undgå romptvätt, vilket måste ske eftersom han ska passas av snälla grannen.
Och på lunchen ska jag dra iväg som en raket och hämta den frysta hundmaten innan den tinar upp och då har jag chans på att bli försenad av broöppning vid två tillfällen...

Av ohejdat - 27 juli 2016 14:17


Jag tror jag behöver starkare glasögon; jag ser ju inte när jag skrivit fel, "ETT ruta" och "ut ut" istället för ut ur.

Ska skärpa mig. Åtskilligt.

Idag är det ett sent pass på jobbet. Det är inte lika roligt längre måste jag erkänna. Eftersom vi är så kort om folk; så får jag stå flera timmar i sträck i kassan och räkna ölburkar och ciderflaskor om vartannat. När man kommer in på sin tredje timma så börjar man se dubbelt och får räkna om burkar och flaskor till sin egna och den växande köns förbannelse. Och det finns inget schema för längre än till lördag och nu är det onsdag eftermiddag. Chefen borde nog delegera den uppgiften, för själv sliter hon dagligen på lagret i tiotimmarspass. När hon inte fångar knivbeväpnade snattare då.

Av ohejdat - 27 juli 2016 11:11


Svårt att placera bilen rätt ändå.
Behöver jag säga att jag placerade min egen lilla symaskin i ett ruta på mer än behörigt avstånd? De ska ju ut ut parkeringshuset också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards