Alla inlägg under juni 2016

Av ohejdat - 4 juni 2016 11:20


En ask makrill på p-däcket.

Av ohejdat - 3 juni 2016 20:02

A men nu räcker det!
Kommer hem efter ett långt pass. Tror aldrig jag sett så många tomma hyllfack i butiken. Eller så många och långa köer. Tror folk det är midsommar?
Men det ger jag fullständigt fan.
Är så less på att alla mina musikhjältar dör detta olycksår 2016.
Nu var det alltså Freddie Wadlings tur. Han har väl spelat schack med döden ett antal gånger. Men vunnit med sista avgörande draget. Minns en galen fest i pannhuset under Älvsborgsbron under levande stearinljus som droppade över oss. Då uppträdde en vek och vacklande Freddie Wadling och det sas att han var döende, allvarligt sjuk och förmodligen hans sista framträdande. Det var nitton år sedan, så Freddie har återuppstått många gånger.
Nu missar han "Så mycket bättre", eller rättare sagt alla vi andra missar honom och det underbara han kan göra med andras musik.
I ljust minne bevarad är du Freddie! Nu grinar jag när Halvan spelar din tolkning av "Somewhere over the rainbow".

Av ohejdat - 3 juni 2016 12:34


Testar att åka hem en snabbis t Dante på lunchen. Kort promenad i hettan, dåligt med skugga runt oss.
Kaosmorgon i butiken, räknade växelkassan tre gånger med olika resultat, va gör jag för fel? Dunkade upp mousserande på hyllan från fyra pallar själv i tre timmar = genomsvettig kassörska kl 10. Fick dra av lagerkläderna från kroppen och knöla på mig butikskläderna.
Får se om jag hämtat mig till kvällen.

Av ohejdat - 2 juni 2016 18:53


Tänk om vi får persikor i år!
Lite jordgubbar till midsommar är det låga odds på.

Av ohejdat - 2 juni 2016 10:49


Blev så glad när jag såg att snoken var tillbaka i dammen idag. Så nu har vi snok, groda, guldfisk, skräddare och dykare som befolkar dammen och det är bara fyra fiskar av fyrtio som vi "tillsatt"; resten av djuren har hittat dit själva eller blivit tillverkade på plats.
Nu drar vi på städuppdrag, sen ska här vattnas, klippas, gödslas och planteras.

Av ohejdat - 2 juni 2016 08:16


Igår var det en typ som försökte betala med en falsk tusenlapp i min kassa.
Sicken en va!
Han går väl runt med ett gäng i plånboken och ser han en sån skylt som den jag har på bröstet där det står "ny på jobbet", så passar han på.
Fuling! Skurk!
Tur att jag tänkte till och tittade och kände på pappret.

Men tänk på det; att gamla tjugor, femtiolappar och tusenlappar ska handlas för före 1:a juli. Därefter tar inte butikerna emot dem. Och inte falska heller.

Och så kan jag berätta att det går väldigt bra att moppa klinkersgolvet med innehållet från två krossade flaskor citronrom, men det är onödigt dyrt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards