Alla inlägg under juni 2016

Av ohejdat - 27 juni 2016 22:25


Om man går på Bruce Springsteens konsert och inte berättar det på Facebook; har man verkligen varit där då?

Av ohejdat - 27 juni 2016 16:40


Idag nådde fibern ända fram; in genom väggen.

Själv har jag mest jobbat på utsidan; klippt gräs, trimmat kanter och klippt häcken. Och gödslat. Och gallrat. Det tar emot att plocka bort en massa persikor, men man ska vara snäll mot det unga trädet och de tunna grenarna.
Finns det nåt recept på gröna persikor? Typ stekta gröna tomater?

Av ohejdat - 27 juni 2016 12:52


Imorse var det på't igen: tre timmar kartong- och flaskhävning. Nu är ciderhyllorna proppfulla och vitvinshyllorna sådärfyllda. Och jag har saltränder på linnet.
Sen tog jag och Dante en skogsvända, har ju sett bildbevis på Facebook att kantarellerna börjat stocka upp hattarna här och var. Fast inte här då. Eller iallafall inte synligt för mitt svampöga. Vi gick igenom det brunna skogspartiet; intressant doft sa Dante. När man se eländet blir man tacksam att det inte hann sprida sig mer. Men vi kom alltså svamplösa hem.

Av ohejdat - 26 juni 2016 20:03


Så här deppig ser man ut när man nobbat det gamla vanliga hundkäket och egentligen är jättejättehungrig, men vill ha biff! biff! biff!
Djupa suckar hörs regelbundet.

Av ohejdat - 26 juni 2016 15:48


Egna nyskördade gubbar.
Hemklippt jycke medelst handsax.

Av ohejdat - 26 juni 2016 11:24


När vi kom hem igår blommade dammens första näckros i den tjugosjugradiga värmen. Har nån en aning om hur länge en sådan blommar innan den börjar vissna?

Idag kom en uppfriskande skur på morgonkvisten, när den slutade tänkte jag gå en tur med Dante. Nähä tyckte Dante; ville inte gå ut varken via altanen eller köksdörren utan drog ut i garaget och satte sig vid bakdörren på bilen. Nu gällde det alltså att lista ut vart han ville åka. Halvan trodde han ville tillbaka till Göteborg för att leka med Micko igen. Liite långt. Vi chansade istället på att åka till hundbadet och det gjorde dög. Nu ligger han och torkar och sandar av sig som vanligt på bästa torkplatsen.

Av ohejdat - 25 juni 2016 16:51

Av ohejdat - 25 juni 2016 09:02


Dantes senaste favorit heter Micko och är en hittehund från Irland. De hade en skitkul midsommarafton i koloniträdgården. Brottades och jagades och sen drack de isvatten ur snapsspannen, flämtade och pustade ut en stund och sen; på't igen.
Egentligen är Micko stockholmare och har ett gediget brottsregister. Det tog inte många dagar innan han blev relegerad från sitt hunddagis och hussen fick ett räkning på tusen spänn för grejer han bitit sönder. Han började med att hoppa upp och bita/slita sönder min favoritskjorta igår. Jag gav honom ett tydligt "nej" när han därefter försökte hoppa upp och nosa på den medhavda maten vi ställt på bordet. Men då fick jag en tillsägelse av hussens fader tillika hundpassare; att här kör vi med positiv förstärkning. Hm. Men var och en får ju hålla hund på sitt vis. Dessutom är Micko (ofrivilligt) vegan som sin husse och äter typ kokt sötpotatis med svarta bönor. I rest my case.
Han blev förstås väldigt glad för resterna från de rikas bord; Dante är ju inte så himla noga med att äta upp allt sitt foder. Och de torkade lammleverbitarna jag hade i fickan tilldrog sig buspojkens uppmärksamma nos var gång jag passerade.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards