Alla inlägg den 24 juni 2016

Av ohejdat - 24 juni 2016 09:38


Vi är på väg till Göteborg. Dante är mer nöjd än det ser ut. Egentligen skulle vi åkt igår efter Bolaget stängt, men ingen var tillräckligt pigg för det.
Hur var dagen D då? Årets intensivaste dag i verksamheten (följt av dagen före nyårsafton). Det var inte alls så eländigt som kollegorna aviserat, förutom att ventilationen i butiken inte räckte till. Det luktade gammal gympasal och kläderna klibbade fast i den fuktiga luften.
Och jag kunde konstatera följande:
En snapssort var överraskande påtagligt mycket mer populär än övriga.
D-dagens kunder var också påtagligt yngre, jag tog leg ibland på tio personer i följd i kassan.
Öl och cider var dagens storsäljare. Sista timmarna sprang jag ut och in på lagret och bar ut flasklådor på förfrågan som jag skar upp och bara ställde vid rätt hylla så folk fick plocka ur direkt. Kändes lite som fågelmatning; vips flockades sparvarna och vips var det tomt och man fick fylla på foderautomaten igen.
Och redan första timman lyckades en kund punktera en ölburk som hann spruta ner mig och kassabandet innan jag tryckutjämnade med sprinten. Tänkte byta de ölstinkande kläderna, men köerna var för långa så jag körde på tills det självtorkade.
Man kan säga att kombinationsköp av höga aluminiumburkar och glasflaskor med kronkapsyl inte är att rekommendera. För de vassa kapsylkanterna är aluminiumplåten i burkväggen en enkel match. Så håll isär sorterna och packa i olika påsar hälsar tanten i kassabås 2.
Och jag önskar er en härlig midsommar oavsett eventuella myggor, regn och gräl om reglerna i kubb! Livet är kort och döden lång!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards