Alla inlägg den 20 juni 2016

Av ohejdat - 20 juni 2016 19:48

Idag knep jag en tjuv som stoppade ner en flaska sprit i sin ryggsäck.
Det kräver lite mod. Jag sa till honom att jag ville följa med till kassan och titta i hans väska. Först blånekade han och vägrade visa upp väskan, sedan gav han upp och plockade upp ett helrör vodka.
Efteråt fick jag höra från två kollegor att jag skulle släppt igenom honom och ingripit efteråt på andra sidan kassan. Samt ringt vakten. Hurdå? Jag tycker man ska uppmuntra och berömma en ny och oerfaren kollega som är uppmärksam och vågar ingripa, sedan kan man förstås förklara och visa hur man gör på bästa vis. Jag fattar fortfarande inte hur jag skulle kunna komma åt att ringa vakten (vi får inte ha privat telefon på oss) och hindra tjuven från att dra i väntan på lagens långa arm.
Det var det ingen som brydde sig om att förklara.

Av ohejdat - 20 juni 2016 13:49


Dante är hos snälla grannen. Så han får va ifred.
Blir uppringd av Ma som ändrat sig och vill vänta med att lämna tillbaka bilen för att snälla dottern kommer hem en vecka i juli och vill använda den då. Jag blir matt i pälsen alltså!
Igår fick jag göra en utryckning hem till dem för att telefonen slutat funka (fastän snälla dotterns särbo som var där hittat felet: batteribyte, men skitit i att åtgärda det trots att butikerna fortfarande var öppna). Är dom lata eller är dom dumma i huvet?

Dags att fara tillbaka till affären. Har coachat Halvans son som ska på sin första lägenhetsvisning i eftermiddag per telefon. Nåt ska man väl ha en mäklarplastmamma till ;-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards