Alla inlägg under maj 2016

Av ohejdat - 22 maj 2016 19:14


Tjackade hela lagret av torkad lunga på Hornbach innan vi åkte, halva priset för de ska sluta sälja dem. Så utomordentligt dumt. Ett himla bra spannmålsfritt hundgodis till ett hyggligt pris. Nu blev det riktigt billigt iofs. En sista gång.
Halvan drog vidare ganska omgående, till huvudstaden och Järnkaminerna, det verkar gå bra i matchen (2-0), men det är inte slut än. Roligare att få hem en vinnare.
Jag har meckat i trädgården och gått runt och pipit och väst; luftrören har svullnat igen. Den här förkylningen kan faktiskt dra nu och det ganska snart, varför inte genast? Ska ju köra tretimmars gympapass imorronbitti. Sen ska jag fara och hämta hem pälsbebisen, det fattas definitivt nåt här hemma med snokande nos och tassande steg.

Av ohejdat - 22 maj 2016 08:15


Joppe Pihlgren o Docenterna var det jag for efter igår.
Öh? Säger ni.
Jo, hemma hos femtioåringen igår körde vi Olle Ljungström-rally, hon är minst lika mycket fan som jag. Och så spelade han sången om "Den norrländska präriens gudinna" och jag fick för mig att en annan artist troligen en grupp framfört den först, men vem eller vilka?

Tänkte och tänkte tills det fullständigt låste sig, tror ni känner igen läget man hamnar i; det man tänker på vägrar komma upp till den klara ytan, man ser bara grumliga fragment av den man far efter, eller vissa bokstäver framträder som sannolikare än andra att förekomma i namnet.
Igår såg jag en grumlig manlig grupp framför mig och att det var nåt särdrag med sångarens ansikte.
Efter en natts sömn lossnade slanten och jag kom på att Joppe Pihlgren ju skelar lite med ena ögat. Och låten jag tänkte på är ju "Söderns ros" och inte den om präriegudinnan som snodde Olles bil. Men skulle inte Anita från Docenternas låt kunna vara samma tjej ändå?

Eller varför tycker jag de hänger ihop?

Av ohejdat - 22 maj 2016 07:09


Halvan snarkar i lånesängen och jag har varit uppe å skuttat ett bra tag; druckit bryggkaffe och snutit upp ett paket näsdukar och skrållat igenom Facebook.
Har ni också såna där nostalgigrupper i ert Facebookflöde? Typ "Vi som minns 70-talet i Glosoppestan"?
Alltså vad pysslar de med? Igårkväll var det en större grupp som ägnade lördagens sena timmar till att gräla om vilken pizzeria som var först i stan. Typ sjuttio inlägg.
Och?

Av ohejdat - 21 maj 2016 16:41


Om man går in på ett stort och välsorterat parfymeri mitt i centrala Göteborg en lördag i maj och det bara finns en kund till i butiken och denna redan får service vid disken, ja då förväntar man sig att de två övriga i personalen som befinner sig på golvet ska uppmärksamma en och erbjuda sin hjälp.
Men icke. De är alltför upptagna med ett privat samtal och ser inte ens att man står bredvid och väntar på en blick eller en fråga. Till slut ber man om hjälp verbalt. Då utspelar sig följande samtal:
- Hej, jag undrar om jag skulle kunna få hjälp med att hitta en present till en väninna, en parfym, om det finns några nya sorter som ni kanske kan skicka med ett parfymprov så hon inte behöver bryta förpackningen om hon inte skulle tycka om den?
-Nej, vi har inga gratisprover, bara för en del nya parfymer.
-Jo fast det är ju en ny parfym jag letar efter, hon gillar Chance från Chanel, det kan kanske vara en vägledning.
-Nej Chance är absolut ingen ny parfym, den har vi förstås inga prover på, den är ju gammal!
...
Det är inte kul att vara avig, okunnig, olyssnande och ickekreativ.
Nästa butik; ung tjej som genast är med på noterna:
-Vi har tyvärr väldigt få prover, men vi kan göra iordning ett prov från testflaskan som hon kan få med.
Sedan satte hon igång; luktade på Chance och fortsatte med en handfull nyheter som både Halvan och snorfrun fick sniffa på. Vi fastnade för Missioni och se på fanken; det fanns ett skojig låda med provparfym, skumbad och hudlotion till.
Och femtioåringen bjöd på prosecco och tyckte parfymen var god :-)

Av ohejdat - 21 maj 2016 11:32


Man hittar kulturhistoria:
Receptsamling på skåpsluckans insida spm påbörjades av den förra generationen.

Och utsikten som inte följde med förra inlägget.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards