Alla inlägg under maj 2016

Av ohejdat - 6 maj 2016 08:08


Igår monterade de nya grannarna ihop poolen.
Får man verkligen ha både studsmatta OCH pool?
Va?
Särskilt när man sågat precis sågat ner häcken?
Ingår det inte ett par hörselkåpor till grannarna i poolpaketet?

Av ohejdat - 5 maj 2016 14:35


Alldeles ljuvlig Kristi Himmelsfärdsdag. Sol och klarblå himmel.
Sprätter runt i trädgården, Dante har en släng av postmorddepression, tror jag.

Av ohejdat - 4 maj 2016 10:55


Vad är det här för år? 2016.
Mina musikhjältar dör som flugor.
Bowie
Prince
Och nu:
Olle Ljungström
Kanske inte helt oväntat för du visste att du brände sitt ljus i bägge ändar, men ändå så sorgligt. Finns ingen som du, ingen som jag lyssnat så mycket på i hörlurarna.

Av ohejdat - 4 maj 2016 10:47


Hängde med Dante ut i skogen på äventyr. Som vanligt. Som de flesta mornar. Men idag slutade det med mord. Mord på en harpalt. Mitt fel förstås, även om Dante utförde dådet.

Jag ivrar ju för att hundägare oavsett storlek och mentalitet på jycke ska respektera koppeltvånget i skogen mellan 1:a mars och 20:e augusti, det är inte ett formellt koppeltvång utan formulerat som "under noggrann uppsikt".

Idag uppfyllde inte flexikopplet mitt uppsiktsansvar. För det gav Dante fem meters försprång; han nosade upp tre pyttiga harpaltar som låg och tryckte i fjolårslöven. Två skuttade iväg åt varsitt håll, men den tredje fick han tag i med ett bett över nacken och ruskade upphetsat. Jag förmodar det hela gick snabbt, för det verkade som om haren bröt nacken bums. Sen ville Dante ta itu med de andra två, men där blev det stopp iallafall.

Så inte ens med koppel är det säkert att man har tillräcklig uppsikt.
Dante, jo jag vet att du vet att matte inte gillar harar. Men det är inte sportsligt att låta dig ta ungarna. De har ju inte ens börjat äta tulpaner ännu.

Av ohejdat - 3 maj 2016 10:16


Mattor i bilen alltså.
Och skogen håller också på att byta: från vitsippor till harsyra, fegt färgval va?

Av ohejdat - 3 maj 2016 08:05

Till Glosoppestan:

"Hej,
Jag har fått en enkät att fylla i avseende kommunens avfallshantering.

Jag kommer inte besvara frågorna då jag har svårt att se nyttan av att bekosta en enkät i det här läget; när det redan beslutats om nya insamlingskärl. Att få besked om mina åsikter avseende en insamlingsform som ska upphöra om några månader måste vara slöseri med kommunens resurser.

Jo, jag ser att det finns andra typer av frågor också; t.ex om Returpunkterna och allmän återvinningsattityd, svaren på dessa hade kanske varit intressanta i ett tidigare skede: som beslutsunderlag till det nya insamlingssystemet.

Vårt hushåll har bekostat bygglov för kompostering, kärlbyte och inköp av en avancerad varmkompost, det nya systemet gör den investeringen bortkastad. Och systemet uppmuntrar därmed inte heller till egenkompostering som jag anser vara en grundläggande komponent i att påverka återvinningsattityden positivt och utveckla kretsloppstänkandet."

Av ohejdat - 2 maj 2016 22:30


Gult är fult.
Men gratis är gott.
Eller?
Det här är resultatet av lökarna Halvan vann i höstas på Weibulls tipspromenad.
Gula blommor har länge varit portade hos mig. Fick en rejäl överdos i koloniträdgården; när jag köpte den var den full av enbart gullris, renfana och praktlysing; gult, gult och gult.
Men jag erkänner att de är rätt imponerande med sina enorma kronblad med fransiga kanter och dramatiskt svarta bottnar.

Av ohejdat - 2 maj 2016 11:19


Den här lilla oskarpa krabaten kröp på Dante innan han brann i helvetet/askkoppen. Det är dags för årets andra dos Bravecto på torsdag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards