Alla inlägg den 24 maj 2016

Av ohejdat - 24 maj 2016 22:17


Dante fiser så gott som aldrig.
Men när han väl lägger av en sällsynt (sälluktad?) smygare så blir man nästan omtöcknad och förvirrad; var är jag, vem är jag, vart är jag på väg, vem är det där? Man tror man är utsatt för ett civilförsvarsexperiment med kemiska stridsmedel, eller är det mördarbakterier?
Han själv ser lika oskyldig och oberörd ut som vanligt.

Av ohejdat - 24 maj 2016 19:27


Jag tror jag fått nog att åttiotaggarna.
För ett bra tag.
Idag var Ma i sitt esse.
För hon begär att livet ska överlämna henne fullt frisk i dödens händer den dagen det är dags. Så allt på vägen som händer hennes hälsa är så himla orättvist och så feruktansvärt!
Hon beklagar sig högljutt, skriker och gråter och gapar å står i.

Idag kastade hon en limpa cigarettpaket omkring sig för att Pa inte klarade ut att ge henne rätt sorts giftpinnar från lagret i städskåpet. Och skrek hysteriskt. Då blev jag förbannad och tyckte hon var elak. Varefter hon blev arg på Pa när han som hon tyckte; inte försvarade henne mot mina orättvisa påståenden.
Tanten är verkligen galen.

Nu handlar det om att hon börjat se suddigare på ena ögat. Vi var hos doktorn idag och det blir en snabb operation och det kommer att bli bra. En blödning ska rensas bort (orsakad av ålder och rökning har jag läst mig till). Men karamellen ska sugas på; åh vad rädd hon är och åh vad hemskt och åh tänk om det inte går bra. Karamellen att tänk att sjukvården kommer göra detta omedelbums och tänk att det blir bra; ja den smaken på karamell finns inte.
Att Pa levt med enbart ett fungerande öga i många år är förstås en helt annan sak. En bagatell.

I bilen hem från kliniken satte hon igång att kritisera mitt sätt mot snälla dottern, varför kunde jag inte fråga nåt om hennes bok (det behövs inte för hon berättar ändå, hela tiden) och varför bjöd jag aldrig hem henne (jag har bjudit på så mycket gratismat, gratisdryck, gratislogi och gratisskjutsning och fått lyssna till ännu mer pladdrande; så jag är faktiskt klar med det). Jag tycker att två vuxna syskon kan få sköta sin inbördes relation själva utan inblandning av åttiofemårig morsa. Men jag är väl konstig jag.

Halvan har grillparty på jobbet ikväll, gissa vem som ska kinga vid glöden? Han som inte orkade sno ihop ett Cafe de Paris-smör imorse (fast han fick det "korta" receptet, jag kör på ett recept med 29 ingredienser ;-)). Dante och jag ska åka och bada; ett kvällsdopp i hamnen. Det är en sån kväll.

Av ohejdat - 24 maj 2016 18:22


Var bara tvungen att ta en bild på Malin Wollins Instagraminlägg:
Hon är alltså knäckt på tåggrannen; att denne äter medhavd matsäck när Malin faktiskt betalat för förstaklass och därmed borde slippa bevittna sånt.
Alltså, det finns en hel del mat som är ganska taskig att förtära alldeles intill främlingar. Sånt som luktar väldigt mycket som t.ex Donken och kokta ägg. Då får man skyndsamt moffa i sig krubbet och packa avfallet väl. Men en del har ju med sig eget käk för de är allergiska eller följer en diet eller helt enkelt vill kunna njuta av något godare än vad restaurangvagnen kan erbjuda.

Malin; åk inte tåg i Japan! Alla äter matsäck, hela tiden, från det tåget börjar rulla tills det saktar in på sin slutstation.

Av ohejdat - 24 maj 2016 09:39

Syren.
Förgätmigej.
Falurött staket.

Av ohejdat - 24 maj 2016 09:32


Ser att gårdagens klippning kräver en efterputsning.
Både här å där.
Men mest svansen.

Av ohejdat - 24 maj 2016 08:54


Om det vankas märgben idag?
Var haren har sin gång?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards