Alla inlägg den 7 april 2016

Av ohejdat - 7 april 2016 16:43


Nu blev jag så illans jätteglad :-)
Telefonen ringde:
jag har fått jobb på Systembolaget.
Visserligen ett vikariat, men en fot inne iallafall.
Och tycker jag och Systembolaget om varandra, så kan det nog finnas utrymme för en fortsatt relation.
Såg idag när jag hämtade en beställning (man måste ju skaffa sig en anledning att ranta förbi då och då o påminna om ens existens) att det fanns anledning att tro att det väntas föräldraledighet om några månader t.ex
Det här är nog nästan det roligaste som hänt sedan vi flyttade till Glosoppestan. Halvan är inte tillstädes ikväll för att fira med mig, eftersom det är hemmamatchpremiär för Järnkaminerna. Och som sagt inte hunden heller. Får väl bärga mig till dess att champagnen är torr, kall och "gratis" imorgon på flyget då.

Ser ni de dubbla regnbågarna? De dök upp när telefonen ringde. Det måste väl vara ett varsel om kommande goda tider?

Av ohejdat - 7 april 2016 12:15


Nu har de snälla hundpassarna varit här och hämtat Dante. Mattehjärtat förhärdar sig, vet ju att han har det underbart hos dem. Och han hoppade glatt in i deras bil. Men det blir faktiskt tvärtomt så fort han är borta.

Det är dags att röja kylskåp, slänga sopor och förbereda för stackars grannen som åtagit sig att passa 26 tomatplantor, 40 guldfiskar och 8 pelargoner. Och dags att köpa sommarstrumpor. Och packa kappsäck, allt finns visserligen i Tokyo, men kanske inte i min storlek.
Åsså har jag ringt Ma och varnat för att släppa in eventuell mäklarfilur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards