Alla inlägg den 4 april 2016

Av ohejdat - 4 april 2016 18:39


Eller kan den va slut på apoteket?

Av ohejdat - 4 april 2016 18:21


Ta och titta in hos
http://dieuberlinn.se/?p=12880

Bättre än medicin.

Av ohejdat - 4 april 2016 17:41


Jo jo: smidigt.
Not.
Man går och skvätter och svider och småfryser och väntar på att klockan ska bli efter det magiska klockslaget 15.
Man går in på minavårdkontakter.se och kollar om receptlistan uppdaterats med magisk medicin: icke.
Man väntar en timma till: pyttsan heller.
Man väntar en halvtimma till och tänker att det nog bara är fel på listan och far iväg till apoteket. Man träffar receptarie som inte heller kan se nån magisk medicin i sin lista. Man försöker ringa vårdcentralen som dock säger att dagens rådgivning är fullbokad, vänligen återkom imorgon.
Man åker hem igen och skriker lite åt dammsugaren som fastnar överallt o rycker man i den så välter den och lägger sig på avstängningsknappen. Förstås.
Så här blir det ju fan alltid när jag tycker nåt verkar bra, fast jag inte sett det gå i mål till fullo åsså bara måste det straffkonstra med mig.
Hit med medicinen! Ro hit! Fan! Jävla skit eller bättre i detta fallet; piss!

Av ohejdat - 4 april 2016 11:56


Kan vi vara överens om en sak?:
Gräva gropar och hål i hundrastgården är inte enbart ordstävsuppfyllande; även andra kan falla däri.

Se till att din jycke har nåt bättre för sig när ni är där, så riskerar varken hunden, du eller nån annan på två eller fyra ben att stå på nosen.

Dante har redan ett taskigt ben, trots det älskar han att springa och han tittar definitivt inte efter var han sätter tassarna, han kollar på kompisen.

Dessutom blir groparna då här års lockande vattenhål med synnerligen tveksam vattenkvalité.

Av ohejdat - 4 april 2016 08:48


Så utomordentligt smidigt; jag hade siktat in mig på att behöva köa i telefonen och sedan i väntrummet. Nu blir det bara på apoteket.

Den där urinvägsinfektionen vill inte ge med sig och det finns gränser för hur mycket tranbärsjuice man kan häva i sig. Och det är inget skojigt bagage att ha med till Tokyo, varken juice eller trängningar.
Så jag ringde vårdcentralen och fick knappa in person- och telefonnummer, sen var det bara att vänta på att bli uppringd. En halvtimma senare fick jag redogöra för en sjuksköterska vilka symptom jag drabbats av och därefter skulle en läkare förskriva medicin jag kunde hämta efter kl 15. Klart.
Bäst jag gör mig av med den där morgonskvätten jag sparade i en glasburk (i en plastpåse) i kylskåpet genast, innan jag tror det är nåt till middagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards