Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Med långkalsongerna på.

Av ohejdat - 30 mars 2016 10:05


För några veckor sedan frågade Ma vad jag brukar dricka när jag får en känning av urinvägsinfektion. Och jag svarade förmätet; inget, för jag får inte sånt längre.
Pang!
Igårkväll kom käftsmällen: jag började frysa å huttra och det sved och molade.
När jag var ung kunde jag knappt titta på en kall sten, än mindre sitta på. Jag var tjejen som frivilligt hade mamelucker under jeansen.
Men nu har jag alltså haft fri lejd i flera år. Har trots det alltid haft tranbärsjuice hemma, ifall, ifall. Men inte igår. Det är dumt med en huskur som samtidigt är en väldigt god drinktillsats, den kan då försvinna av en betydligt ytligare anledning än kissfrossa.
Men nu har jag handlat och ska strax krypa ner igen en stund under de dubbla duntäckena jag sov invirad i inatt.

Nån som har nån annan effektiv kur? Man vill ju inte göra bänkgrannarna bakom galna; jag sitter gärna och gungar och vaggar i det här skicket.
Ja, för vi ska förstås på teater ikväll.

 
 
Ingen bild

Humlan

30 mars 2016 11:01

Tyvärr inget bättre tips. Jag har bara haft några lindriga slängar av detta och då har jag druckit tranbär, det är ju gott oavsett om det hjälper eller inte.
Krya på dig!!

ohejdat

30 mars 2016 12:25

Tack, men håll med om att det inte är bra att huskurer är så goda att man råkat dricka upp dem före man verkligen behöver dem! Kom på att jag behöver plugga och förbereda mig lite inför intervjun jag ska på imorgon (håll tummen mellan kl 15 och 17! :-)) så det är rätt ok att ligga ner. Hoppas bara jag kan sitta still imorgon eftermiddag, får öva på förmiddan hos tandläkaren. :-)

 
Ingen bild

Humlan

30 mars 2016 20:28

Goda huskurer har helt klart sina nackdelar, men om du inte behöver kuren så ofta numera så kunde den ju också stå och bli gammal.
Tummarna hålles i morgon! :-)

ohejdat

31 mars 2016 07:25

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards