Alla inlägg den 21 mars 2016

Av ohejdat - 21 mars 2016 17:24


Tack fru Martini!

Av ohejdat - 21 mars 2016 11:49


Det här med rostig kärlek.
Jag älskar Halvan. Men det finns stunder när jag undrar hur ömsesidig den känslan är.

Den här helgen som nyss förflutit har inte innehållit nåt umgänge med vänner eller nåt teaterbesök eller nåt annat mer externt stimulerande. Mer än att spana på grannarnas utgrävningar i trädgården intill. Och en tre timmar lång dokumentär om Woody Allen som Halvan nog såg den inledande timman av innan han tuppade av i sin fåtölj (han har en förkylning på gång).

Meningen var att vi skulle planera lite inför Japanresan, som möjliga dagsutflykter eftersom vi ska ha Japan Rail Pass och åka Shinkansen åt alla håll. Men Halvan har ägnat så gott som hela helgen åt sina två favoritsysselsättningar: fortsätta bygget av sitt eget Spotify och spela Candy Crush. Det går dessutom utmärkt att bygga musikdatabas samtidigt som man klickar på karameller om man som Halvan har dubbla datorskärmar. Åsså lite slutspelshockey på det.

Så jag har kollat lite reseförslag själv och roat mig med hunden och Tradera (ett dörrtrycke i teak och en bunt serveringsbleck). När det var dags att sova igår och jag nästan krupit in i John Blunds famn så tuffade Halvan plötsligt igång tåget på Japanspåret från kudden; jaha, vart skulle vi åka, var det för långt till Aomori som dagstur? Samtidigt som han fortsatte smälla karameller på sin padda. Och han surnade på att den sömndruckna frun inte hängde på direkt och var alert, så han försjönk istället i det rosa och gröna skenet från Candy Crushs spelplan. Adrenalinpåslaget slet mig ur Johns armar och in i gästrummet.

Nu undrar jag hur mycket Candy Crush ni spelar? Vad är det som är roligt? Ska jag börja kanske så vi kan dela ett intresse?, för musikdatabasen kommer aldrig att bli min grej, eftersom han mest fyller den med musik som varken jag eller han tycker särskilt mycket om eller ens tycker är lyssningsbar.

Ett halvår i Göteborg blir nog bra.

Av ohejdat - 21 mars 2016 08:28


Här fiskas det i grumliga vatten, även språkgrumliga.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards