Alla inlägg den 18 mars 2016

Av ohejdat - 18 mars 2016 12:35


Simultankapacitet.

Att kunna hålla flera bollar i luften samtidigt.
Det är jag närmast kardinal utövare av.
T.ex just precis nu.

Så många bollar att jag fick sätta mig med luren och skriva en stund i väntan på att de ska trilla ner.
Att dra igång allt möjligt samtidigt är faktiskt inte enbart av godo.
Det blir lite kaos. Eller stort kaos.

Jag tvättar, bäddar rent, dammsuger, målar rundstavar, planterar om blommor, skrubbar dörrmatta, storstädar badrum, torkar lever, klipper buskar och tar fram trädgårdsmöbler på samma gång. Alltså inte så att jag håller i dammsugaren samtidigt som planteringsspaden, men inget är till fullo avslutat; utan allt är bara påbörjat och det ena leder till det andra utan att det ena avslutats.

Men jag gillar metoden, tornadometoden, går från rum till rum och river upp allt möjligt och det blåser inte över förrän man dragit över det hela några gånger.


Hur gör ni?
.

Av ohejdat - 18 mars 2016 10:25


Vad man inte vill få syn på när man precis lagt in madrasskyddet i tvättmaskinen.
Och glömt stänga dörren till sovrummet.
Och hunden är nyinsläppt från trädgården.
Och man ännu inte torkat tassarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards