Alla inlägg under februari 2016

Av ohejdat - 8 februari 2016 10:50


Solen skiner och talgoxen tityar.
Imorgon blir Dante två år.

Av ohejdat - 7 februari 2016 12:54


Enligt den här bilden så verkar jag vara en introvert typ.
Konstigt.
Har alltid uppfattats och uppfattar mig som extrovert.
Men det är bara fyra av tolv rutor som jag inte tycker stämmer in på mig.

Av ohejdat - 7 februari 2016 12:50


På väg hem från en härlig helg; filmfestival, teater, ost med vänner, kaffe på favoritkaféet, blues med Anders Granell och Nicke Ström.

Snart hämta hund och sedan kolla På Spåret på SVT Play. Har lyckats hålla mig ovetande om fredagens resultat.

Ska dock stanna till hos åttiotaggarna och plocka upp Mas bettskena som hon tappat in under sängen. Överhängande risk för humörsänkning.

Av ohejdat - 6 februari 2016 14:05


Ja, jag vet; fantasilöst. Men gott. Och rosélunch gör en på gott humör.

Av ohejdat - 6 februari 2016 12:22


Lite omkastad ordning bara.
Bio först å kaffe sen.

Av ohejdat - 6 februari 2016 08:50


Göteborg.
Filmfestival. Och vädret är förstås regn och blåst. Finns bara två lägen här under festivalen: antingen iskyla, snö och blåst eller stormigt regn. Aldrig vindstilla och soligt.
Man ska kämpa mot vädrets makter medan man springer mellan biograferna.

Dante är hos herr och fru Martini på deras sommarställe. Vi hann med en lekstund igår med bästa vännen Zorro. Innan kaos bröt ut:
Ma ringde; skrek och tjöt: Pa satt på toaletten och storblödde. Åkte dit, det visade sig vara näsblod. Inget livshotande alltså. Men i mängder (han står på Waran); sovrum, hall och badrum såg ut som brottsplatser. Blodstillande vadd förslog inte. Efter många turer, blodiga handdukar, misslyckat vårdcentralbesök och tjafs med en gapande Ma; jag som ska till hårfrisörskan, spill inte på de nytvättade byxorna!; så skjutsade jag dem till sjukhuset. Där spelade Ma ut sitt trumfkort på direkten gentemot sjuksköterskan i inskrivningen; "Vet du vem det här är, han har faktiskt varit chefsläkare här på det här sjukhuset, det tycker du väl betyder nånting?".
Då älskar man att stå bredvid sin lilla högljudda mamma i persianhatt och ett halvt kilo indianpuder på kinderna och sin förvirrade pappa med blod i skägget.

Så jag tyckte jag var värd ett glas cava före teatern igår, fastän Halvan protesterade. Men äntligen fick han se "En fröjdefull jul" i göteborsk tappning efter skrattsuccén på Stockholms stadsteater. Stockholm vann dock med en hel hästlängd.

Av ohejdat - 5 februari 2016 08:17


Jag får fan ett totalt bryt på detta! Premiärduschar och vattnet rinner inte undan.
På väg att utveckla rekordhögt blodtryck och grav hantverkarallergi.

Av ohejdat - 4 februari 2016 09:56


Och vänt på duschblandaren som han hade monterat uppåner.
Blev ju inget duschdraperi i Vietnam, så det gamla sitter uppe så länge.
Ikväll blir det premiärdusch.
Äntligen.

Nu ska vi till åttiotaggarna och röja upp. Tretton dagars kaos gissar jag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards