Alla inlägg den 19 februari 2016

Av ohejdat - 19 februari 2016 13:00


Åttiotaggarpappan fyller åttiofem idag. Skraltig, lite virrig och trött, men vid liv och absolut ingen grönsak. Även om man kan tro det när man hör vissa svar från honom, fast det beror oftast på vax i hörapparaterna.

Jag ska laga festmåltiden; gratinerad getost till förrätt och lamminnerfilé med råstekt potatis och provensalska tomater till varmrätt. Avslutningsvis en ljummen körsbärskompott i mandelform med chokladglass och grädde till. Blir nog gott, även om man får sitta i Mas cigarettrök genom måltiden.

Av ohejdat - 19 februari 2016 12:34


Jag kan tåla att bli niad och duad i samma mail och att nån inte kan böja "avse" grammatiskt korrekt. Men att man inte kan räkna ut att 2x389kr är precis lika mycket som 778kr, det blir bara för mycket, har de ingen miniräknare i kundtjänst eller kanske kalkylator i datorn?

Fortsätter min tjatiga DavidmotGoliat/kamp mot Klarna och Royal Design. Har alltså ännu inte fått tillbaka pengarna för första ordern ölglas som jag betalade långt före jul. Och returnerade efter nyår. Ändringsordern på 12 lite mindre ölglas som jag la och betalade 28/12 har inte heller synts till.

Det här är Messengerkonversationen, efter att jag bett om besked avseende returdatum:

Royal Design:
Hej, tack att du hörde av dig! Hantering på returavdelningen kan ta upp emot 20 arbetsdagar. Återbetalning från Klarna tar ca 2-5 arbetsdagar fr om att den registrerats av oss.
Vänligen återkom om du har fler frågor, eller funderingar!
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Ohejdat:
Och svaret på min enkla fråga var? Det svaret fick jag inte. Registrering av returen av 1151077 skedde närdå?

RD:
Hej, Korrigeringen för returen gjordes 2016-02-11

Ohejdat:
Korrigerades skriver du, då det fanns alltså ett annat datum tidigare. Nåväl, skulle jag kunna få besked om vad som händer med min andra order då; 1239482 (12st Festival ölglas), jag bokade och betalade 28/12, sedan har jag inte hört något alls om förväntad leveranstid.

RD:
Hej. Med korrigering menar vi då betalningen ändrades för den registrerade returen. Den andra ordern är restnoterad från Spieglau och väntas i lager 2016-03-03 Vi har mailat dig leveransbesked på mailen, har ni inte mottagit dem, kanske de hamnat i skräpmailen?
Återkom om du har fler frågor, så hjälper vi dig!
Ha en fin dag!

Ohejdat:
Tack då återkommer jag med en fråga; varför skickar ni inte en 12-pack Festival ölglas till mig som finns i lager? Istället för att vänta in lev av 6-packen? Ha en fin dag.

RD:
Hej. Då kampanjen på glasen avsedde just ölglasen i 6-pack, får vi egentligen inte ordna att ett 12-pack skickas till dig istället, men vi har fått ok att göra ett undantag. Vi hoppas att du är nöjd med detta.
Så fort glasen är skickade, får du ett mail om att de är på väg.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
/RD

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards