Alla inlägg den 16 februari 2016

Av ohejdat - 16 februari 2016 18:47


Så kallar man inte två patienter som sitter på en bänk i väntrummet för lasrar; man går inte förbi dem med en kollega och pekar på dem och säger "nej, det där är bara lasrar". Det är människor, patienter, de ska bli lasrade i sina ögon däremot. Patientbemötandet skulle kunna vässas lite va?

Av ohejdat - 16 februari 2016 18:18


Jag sa ju att jag riskerade att ropa hej före jag hoppat över bäcken när jag var så nöjd med telefonköpet till åttiotaggarpappan.
Kontantkortet som följde med hade ett ovanligt lättihågkomligt nummer och Pa har en gammal patient (typ tjugofem år sen) som ägnar en del nätter åt att smsa frekventa och långa uppsatser belägna högt upp i det blå till honom. Så jag tänkte att vi tar och byter nummer och kör på detta; ett oregistrerat kontantkort så slipper jag städa telefonens meddelandelista varje vecka. (Såna här enkla mobiler saknar funktionen att blockera kontakt.) Denne nattmössa skulle bara veta att Pa inte läst ett ord av alla insinuationer och skeva minnen han knappar in; han kan ju knappt ringa.
Nåväl, jag gick alltså in på Telenors hemsida och skulle ladda på kontanter. Pyttsan att det gick, numret gick ej att aktivera, ringde Kundtjänst och eftersom jag tryckte på valet "ej kund" svarade käcka Markus blixtsnabbt. Jag ville reda ut varför kortet jag fått medskickat från CDON inte gick att ladda, Markus ville nåt helt annat: han ville sälja på farsgubben ett abonnemang. Och han gav sig inte i första taget. Tydligen var CDON-kortet vi fått med telefonen utgånget och numret gick inte för det ingick numera i en nummerserie. Kunde jag få ett nytt enkelt nummer då till Pa? Nä, inte om jag inte tecknade ett abonnemang. Men jag hade ju precis sagt upp ett och han vill bara ha ett enkelt kontantkort. Men borde han inte ha ett abonnemang ändå? Nu när han är så gammal? Tänk om potten tar slut när han behöver ringa, han kan ju bli dålig när han är så gammal, visst vore det tryggare med ett abonnemang?
Här ungefär tog mitt Markustålamod slut, grrr. Men han skulle skicka ett nytt simkort iallafall.

Sen ringde jag Danske Bank och sa upp checkarna som åttiotaggarna slutade använda på åttiotalet, men som de fortsatt att betala årsavgiften för varje år (2x375kr x säkert 30 år). Det lönar sig att läsa kontoutdrag.

Av ohejdat - 16 februari 2016 14:34


...än ett halvfruset skogsdike.

Av ohejdat - 16 februari 2016 14:33


På ögonkliniken med åttiotaggarmamman. Hon har precis rykt ihop med en annan gissningsvis sjuttiotaggare som satt och delgav hela väntrummet sin sjukdomshistoria och visade upp sitt ärr: "jag är faktiskt gift med en läkare..."

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards