Alla inlägg under januari 2016

Av ohejdat - 24 januari 2016 12:49


Snart bordar vi.
Passar på att härma Björn Ulvaeus i loungen, han tog en sån här syltkaka enligt Halvan.

Fått restriktioner att inte trycka i mig för mycket, så det finns plats för champagnen på flyget.

Av ohejdat - 23 januari 2016 21:14


Dante är hos sina favoritfosterföräldrar. Nyklippta klor och nytvättad päls. En extra fluffig liten kille alltså.
Vi åker ju imorgon:
Flaggorna tillhör Vietnam (röd med gul stjärna) och Kambodja (röd och blå med tempelsiluett).
Vi passade på att ta en kvällspromenad när vi var hundlösa, tittade lite extra på ljuskonstinstallationerna och tog varsitt glas på ett klassiskt café.

Av ohejdat - 22 januari 2016 12:31


Våt vattenhund. Det måste vara en förskräcklig upplevelse :-p

Det blir så lite hund kvar när pälsen lägger sig.

Nu ligger han och torkar och äter belöningsmärgben.

Vet inte om jag redan delat med mig av detta husmorstips;
Vid tvätt av lurvig hund kan man med fördel späda ut schampoklutten i en stor sprutflaska. Jag tar väl 2-3 matskedar hundschampo i en typ 1,5-liters Yesflaska fylld med ljummet vatten. Den får stå ett tag för att det tjocka schampot ska lösa sig. Sen är det mycket lättare att fördela jämnt över pälsen.
Fiffigt och enkelt, men inte så enkelt att jag kommit på det själv. Fick tipset på ett Facebookforum för Barbeter.

Förresten:
När blev det ok att käka ben på fina fårfällen, i fina soffan?! Jag har helt tappat det numera tror jag. Fast hans ordinarie benfilt är faktiskt redan nerpackad, om man nu ska försöka skylla på nåt.

Av ohejdat - 22 januari 2016 10:20


Rörisen blev inte klar igår heller. Limma fast tronen och isolera rören i krypgrunden återstår.

Försöker fixa ihop en kom-ihåglista inför resan. Har alltid lite extra noja över att lämna ett hus tomt mitt i smällkalla vintern. Har man en gång tvingats släpa ut sjutton djupfrysta spruckna element så vill man inte göra om det.
Nåt jag glömt att skriva upp?

Dante ska badas idag. Han verkar känna det på sig, eller så har han redan anat att vi ska resa bort utan honom. Igår tog jag fighten. Kampen om klorna. Tror det tog en å en halv timma. Men jag gav mig inte. Det gjorde visserligen inte Dante heller, för det var tjafs om varendaste klo och ett lirkande och ett fipplande. Fast han fattade väldigt snabbt att ljudet av ett litet lyckat kloknips betydde en bit fingodis. Men inte blev han mer medgörlig för det till nästa. Det är dessutom fråga om svarta klor under svart riklig päls. Och mina ögon är inte vad de var. När han var valp låtsasklippte jag klorna en gång i veckan utan större problem, får nog återgå till det igen.

Av ohejdat - 21 januari 2016 15:25


Duscharmaturen är på Halvans plats och elementet och värmen är på.
(Jo, takduschen går att vrida fram ur skamvrån.)
Vet inte om Ior når ända fram med rören idag så man kan premiärduscha, men en premiärsittning på Buddhas tron blir det nog ikväll. Sparar den åt Halvan, det här badrummet ska liksom bli "hans". Jag blir alltid utskälld för att jag ändrar på dimmern i det andra.

Av ohejdat - 21 januari 2016 10:02


Halvan har som vanligt slagit till med sitt micromanagement; han vill att duscharmaturen inte ska sitta centrerat över golvbrunnen utan mer i centrum av duschutrymmet. Hävdar att han inte kommer behöva stå på brunnslocket då när han duschar. Jag för min del; står under takduschen med fötterna isär, så om brunnen är mitt under munstycket så lät inte jag trampa på locket. Men vad spelar det för roll? Det rör sig om sex centimeter. Men det är framfört till Ior iallafall.

Det går åt mycket prylar för att dra lite rör som synes.

Av ohejdat - 20 januari 2016 11:24


Nu börjar jag våga tro. Passar bra. Rörmokaren kallar den för Buddhatronen.

Av ohejdat - 20 januari 2016 07:22


Idag ska förresten rörmokaren komma vid niotiden, kommer jag att svimma vid åsynen? Eller kommer han verkligen att komma?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards