Alla inlägg under januari 2016

Av ohejdat - 6 januari 2016 12:57


Halvan blir så trött. Trek är träck. Och Dante, skärp dig du med; håll dig på filten med benet.

Nu är det minus sjutton och vi har precis skickat iväg husse med E8-an upp till toppstugan/restaurang Lyktan. Dante gillade inte alls att se honom sväva iväg.

Av ohejdat - 6 januari 2016 11:50


Inomhusaktiviteter i fjällstugan medan temperaturen stiger sakta och försiktigt; nu är det "bara" minus 18:
Halvan fortsätter sitt harvande av Star Trek. Dante chillar med ett ben i soffan. Och jag surfar runt på telefonen och blir upprörd. En mäklare jag har som Facebookvän har lagt upp åtta foton från en lägenhet hon ska förmedla. Det råder kaos i rummen, fullt med privata grejer överallt; man kan ana att den bebotts av en ensam, äldre och förvirrad människa och hon kommenterar bilderna med: "Årets första lägenhetsfotografering...passa på o köp :-)" Så jävla osmakligt. Och kollegor som kommer med skojiga kommentarer och ingen som verkar tycka att det kanske är på fel sida gränsen för god mäklarsed.

Av ohejdat - 6 januari 2016 10:28

Fattar inte hur Dante kan tassa på så oberört. Han lyfte visserligen till slut på en baktass på hemvägen när han stannade för att undersöka en kissfläck.

Av ohejdat - 5 januari 2016 23:40


Nu har vi varit ute och skuttat i minus 22 grader, Dante å jag.
Jag fick möjlighet att åka med barnfamiljen lite tidigare tillbaka från Lammet och Grisen. Missade visserligen desserttrilogin, men var redan proppmätt på fantastisk vällagad mat och gott vin ändå. Och Dante blev förstås själaglad när jag kom, hjärtegrisen.

Av ohejdat - 5 januari 2016 19:05


Snart ska vi till "Lammet och Grisen".
Vi värmer upp med rosé.
Dante har redan räknat ut att han kommer bli lämnad ensam och tjurar i sin mancave.

Av ohejdat - 5 januari 2016 10:30


Somliga smartskallar hade rätt. Och nej, jag är inte sur, men jag tycker det hade varit avsevärt mycket mer logiskt om ränderna åtminstone varit på tvären och därmed liknat hyllorna.

Jag hittade bruksanvisningen i nedersta kökslådan. Först bara den finska vilket förlängde cliffhangerläget, men eftersom frallorna intill är utrustade med finsktalande matte, hade vi kunnat få hjälp. Men det löste sig på egen hand när jag rafsade vidare så hittade jag den svenska utgåvan under mikrons bruksanvisning.

Så Halvan som drog upp reglaget från 3 till 7 var alltså på rätt knapp.
Även den djupfrysta gurkan i grönsakslådan ger honom rätt.

Av ohejdat - 4 januari 2016 21:17

Vi var till affärn och köpte potatis och på vägen hem gick solen ner i babords bilfönster. Sen var jag lite för ivrig med banjon/mandolinen, när jag skulle fixa ihop en potatisgratäng medan Sverige fick däng av Finland och hyvlade lite tumme. Hade tydligen glömt fylla på plåster, bara ett stort skavsårsplåster i necessären som synes.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards