Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Rimfrostfredag.

Av ohejdat - 22 januari 2016 10:20


Rörisen blev inte klar igår heller. Limma fast tronen och isolera rören i krypgrunden återstår.

Försöker fixa ihop en kom-ihåglista inför resan. Har alltid lite extra noja över att lämna ett hus tomt mitt i smällkalla vintern. Har man en gång tvingats släpa ut sjutton djupfrysta spruckna element så vill man inte göra om det.
Nåt jag glömt att skriva upp?

Dante ska badas idag. Han verkar känna det på sig, eller så har han redan anat att vi ska resa bort utan honom. Igår tog jag fighten. Kampen om klorna. Tror det tog en å en halv timma. Men jag gav mig inte. Det gjorde visserligen inte Dante heller, för det var tjafs om varendaste klo och ett lirkande och ett fipplande. Fast han fattade väldigt snabbt att ljudet av ett litet lyckat kloknips betydde en bit fingodis. Men inte blev han mer medgörlig för det till nästa. Det är dessutom fråga om svarta klor under svart riklig päls. Och mina ögon är inte vad de var. När han var valp låtsasklippte jag klorna en gång i veckan utan större problem, får nog återgå till det igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards