Alla inlägg den 12 januari 2016

Av ohejdat - 12 januari 2016 19:37


Måste bara få fråga;
Har kapat en omslagsbild från en vän till en väns Facebook-konto:
Vad i hela friden heter människan?

Har ni sett den stavningen förut?

Av ohejdat - 12 januari 2016 18:29


Idag var åttiotaggarna i sitt verkliga esse.

Ma tjöt och skrek, Pa fick ringa tandläkaren åt henne för hon bara orkade inte åka dit; "jag orkar inte flera saker på samma dag", "jag vill inte vara så här, men jag kan inte hjälpa det, snyft, snyft". Men besök hos hårfrissan lite senare skulle dock gå. Men det ställdes också in med ett par timmars varsel; för idag var "en extra dålig dag", buuh, buuh.
Att inte hennes frisör sagt upp henne som kund är helt otroligt, jag gissar att hon ställer in vartannat besök ungefär och nu pratar vi om en kvinna som alltså gått och "lagt håret" varje vecka sedan sextiotalet.

Pa fick bråttom in på toa, väl där kom han på att han glömt fylla på toalettpapper; så tillbaka in i köket och riva i städskåpet efter pappret, när han fumligt fått fram två rullar ställde han dem på köksbänken och gick in på toaletten tomhänt igen. Hans minne har en guldfisk tagit över.

Granen skulle jag inte ta idag, utan på torsdag.?. På torsdag? Skulle jag komma även på torsdag? Vad spelade två dagar tidigare för roll? Nej, på torsdag, fast jag skulle ändå dammsuga vardagsrummet. Jag gör vad jag blir tillsagd. Fast ibland så försöker jag komma med bättre alternativ. Som idag när jag skulle ta bort julduken och lägga på en redan skitig duk på matsalsbordet; den var ju så stor så jag kunde väl vika den så det inte syntes? Nä. Jag gick efter en ren duk i linneskåpet.

Sen meckade jag med Pas hörapparater, slängde sopor, tvättade två maskiner, bytte glödlampor, rensade kylskåpet, plockade tomglas och betalade räkningar.

Pa hummade lite harklande försiktigt om att det behövde fyllas på, fast på torsdag alltså: ja vinförrådet alltså, hrm, hrm. Hade ju gått en del extra när snälla dottern var hemma över jul. Jaa, sa Ma; det är dags att fylla på spritskåpet också. Va?. Jag handlade en hel låda whisky en vecka före jul? Och det är bara hon som dricker kattpisset. Sedan fick jag faktiskt ett litet utbrott och sa att hon kanske borde dricka lite mindre så skulle hon kanske skulle gråta lite mindre vareviga förmiddag. Nähä, buuh, det är hennes "enda tröst och hon är aldrig berusad", "har du nånsin sett mig berusad?".
Men om whisky verkligen är en tröst borde du väl bli mindre ledsen istället för mera lilla mamma?

Av ohejdat - 12 januari 2016 09:10


Ni som läst min blogg de senaste dagarna vet att jag är förbannad och upprörd över hur övergrepp mot unga kvinnor i allmänna folksamlingar ignoreras, dels av polis, men ännu värre av media som ska fungera som en blåslampa i röven på myndigheterna.

Förminskandet och ignorerandet av brottsligheten tycks ha sin grundorsak i en slags skitnödig politisk korrekthet. Att våga påstå nåt om förövarna, det är det ingen som är beredd att göra; av rädsla för att utpekas gå Sverigedemokraternas ärenden.

Här är det dock en liberal ledarskribent som vågar ta bladet från munnen, han lär bli klädd i brunskjorta flera gånger om innan dagen är slut;
http://m.gp.se/nyheter/ledare/1.2953828-cwejman-kultur-forklarar-sexuella-overgrepp

Men det går ju inte att blunda för att om man ska utföra ett brott tillsammans med andra så måste man vara överens. Överens om att ensamma unga kvinnor är ett lovligt byte. Och det synsättet har de lärt sig någonstans.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards