Alla inlägg den 8 januari 2016

Av ohejdat - 8 januari 2016 18:54


Mellandagsfredag; har kört ett städpass hos åttiotaggarna, medan plattisen blivit klar i badrummet, så nu väntar vi på röris som är sin egen variant av "vad bidde det då då?-skräddarsagan". Från att från början när vi anlitade honom, beräknat komma i början av december, till de tre senaste utfästelserna; jag kommer måndagen den 11:e, till via plattis: "han kommer på tisdag den 12:e", till "jo, han kanske hinner komma nästa vecka"...

Åttiotaggarna ville behålla julgranen en vecka till, mig spelar det ingen roll när barren dråsar av i drivor, bara jag kan lämna Dante hemma när den ska kläs av och ut. Det är nåt med hans päls och barr; typ "ler å långhalm", vilket jag faktiskt aldrig sett nåt konkret exempel på. Lera och vass däremot; som putsskikt på väggarna i landshövdingehusen i Göteborg. Kallas kloasongvägg; stående plank klädd med vassmatta som sen putsats med lera. Närmast omöjliga att sätta upp nåt på utan orsaka ett jättehål i putsen.
Nog om detta. Halvan har haft sin sista lediga dag på långledigheten. På måndag börjar hans lönearbete igen och sötebrödsdagarna är över; både bildligt och konkret. Här vankas sånt som kålsoppa och kokta ägg framöver. Blir väl något av en karnevalshelg inför detta nu; ikväll blir det spagetti med bolognesesås. Och "På spåret". Och Planters Punch. Och de sista ostbågarna till.

Igår kollade jag på en av mina hjärtegrisar; Carl-Einar Häckners varieté på teve, det var faktiskt hans nittonde i ordningen som han sätter upp på Liseberg varje sommar. Han ligger ett varitéår före mig å Halvan, eller vad vi borde kalla åren ihop som par, vi får se vem som tröttnar först ;-) , han är minst lika tjatig som vi iallafall.

Är det nån som ska fylla helgen med nåt överraskande? Nåt man kan bli inspirerad av?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards