Alla inlägg den 2 januari 2016

Av ohejdat - 2 januari 2016 17:15

Facebook puffar ju för att man ska lägga upp sina gamla foton igen på årsdagen. Idag är det tydligen fem år sedan jag tog den här bilden på Okinawa.

Av ohejdat - 2 januari 2016 14:47


Ibland är Halvan extra allt; extra large, extra buffel, extra listig.

Idag stack jag iväg för att köpa mig ett extra par jeans, har snöat in på stadig otvättad denim, men det fanns det inte mycket av, så jag ramlade över på herravdelningen och fyndade tre tröjor med hjälp av bilder på sms till Halvan.

Sen skulle jag kolla vilken längd på ett nytt bälte han behövde. Då går han och hämtar tumstocken och visst den går att ju vinkla. Litegrann.

Därefter blinkade en ledlampa hemma; jag hade väl för sjutton gubbar sparat kvittot så vi kunde reklamera den?! Den sitter i Halvans skrivbordslampa. Vi har en likadan i gästrummet som jag bytte till istället för nä; jag min eländiga slarva har inte sparat kvittot. Och förresten så hade han när jag var borta upptäckt att isoleringen lossnat runt skarvsladden ute till julbelysningen, när hade det hänt?! Och varför hade jag inte sagt till! Jo Halvan, det var nog redan typ veckan efter du köpte den i somras och jag gick med trimmern och sladden fastnade runt en sten. Julakvalité.

Av ohejdat - 2 januari 2016 10:38

Det blir liksom ingen hund alls om man fotar Dante uppifrån.
Det är lördag, vi ska dra till fjällen imorgon och det sägs att termometern ska dra sig nedåt 20-strecket. Finns en i familjen som inte bryr sig. Vi övriga ska leta fram underställ och kängor och tjockjackor.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards