Alla inlägg den 1 januari 2016

Av ohejdat - 1 januari 2016 15:37


Gott nytt år önskar jag dig!

Gästerna åkte hem nu, körbara och körklara.
Hund, husse och matte pustar ut.
Gästfamiljen kom igår vid femsnåret med fina flaskpresenter, Dante spanade in deras entré via sidoljuset. Halvan hade fixat och förberett humrarna. Och jag hade bakat bifftomater.
Sedan lade jag undan telefonen och tog inga fler bilder.

Vid tolvslaget eskalerade smällandet utanför till ett makalöst fyrverkeri och Dante tyckte det var riktigt jobbigt, men var nyfiken nog att hoppa upp i soffan och titta ut genom fönstret. Gå ut och kissa var dock inte att tänka på, varken före eller efter. Tur killen har en festblåsa.

Men jag tror att Dante om han kunde tala, skulle säga att han föredrar lite smällare och raketer framför ett sjuårigt tvillingpar som inte kan låta honom vara ifred en sekund. Oj, han har haft ett kämpigt dygn och han är snäll som en ängel, fast de pillar och petar när han äter ben och lockar och kör alla pipleksaker i öronen på honom på en gång när han försökte sova. Och det hjälper inte att jag säger ifrån, funkar max en minut, sen är de där igen.

Men nu ska vi pusta ut och börja det nya året mycket stillsamt. Ska bara åka hem en sväng till åttiotaggarna och leta fram Mas bettskena som hon tappat in under sängen. Tjo!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards