Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Bröllopsdag idag.

Av ohejdat - 18 december 2015 08:26


Idag är det sju år sedan vi stod i ett fönsterlöst rum på Sveriges ambassad i Tokyo och svarade ja på frågan.
Det innebär att vi firar yllebröllop.

Halvan har undrat om jag önskar mig något som en middag ute t.ex Jag vill hellre smälla en kork och äta skaldjur och det gör man bäst hemma. Och så har jag önskat mig att han inte ska spela Candy Crush på hela kvällen. Jag tror inte han haft en spelfri dag sedan spelet skapades, det är iallafall flera år sedan. Kommer han få abstinens? Känner jag honom rätt, så lär han sitta på muggen och spela lite i smyg.

Själv har jag börjat firandet genom att leta reda på vigselringen, den har en tendens att gömma sig av och till, även om jag utsett förvaringsplats i köket, sovrummet, vardagsrummet och badrummet. Nu hittade jag den i vardagsrummet, på uttänkt plats; i skålen med champagneknappar på spiselkransen.
På mitt gamla jobb så delade vi lokal med ett bankkontor, chefen var en lite underlig figur som aldrig gick på toaletten, aldrig åt och nästan alltid var nån annanstans, men vid ett tillfälle, strax före vi skulle till Japan, tror det var en julfest (nej, han åt inte då heller, drack bara kaffe) så berättade han följande anekdot om sin syster:
Kvinnan ifråga är pedant, hon skulle ta sig ett bad och tog därför av sina ringar som hon svepte in i en bit toalettpapper för att inte repa emaljen i badkaret med stenarna. Efter badet började hon torka rent i badrummet och avslutade med att svepa över badkaret med lite mer toalettpapper, sedan spolade hon raskt ner papperstussen i toaletten. Ni har redan räknat ut vad som hände; jo, hon spolade förstås även ned det lilla toalettpapperspaketet med ringarna som nog inte var av budgetmodellen. Panik. Hon ringde efter rörmokare och slamsugningsbil, men ringarna var borta.
Så jag har lärt läxan, lägger alltid ringen synlig och alltid på nån av platserna jag tänkt ut. Nu blir jag väl jinxad av av att skriva alltid.

 
 
Ingen bild

Humlan

18 december 2015 09:02

Grattis!

Vilken fasa att spola ner sina smycken! Jag är alltid rädd att glömma ringarna om jag lagt dem på handfatet när jag tvättar händerna, hemma är ju ok, men när man är ute! Har jag fickor/handväska så hamnar de där och så händer det ofta att jag glömmer bort att ta på dem igen. :-)

ohejdat

18 december 2015 10:06

Samma här, farligt när de inte kommer på igen när man är ute på vift, jag stoppar den i min börs iaf, men sen glömmer jag också ta på den igen och då är man glad att man inte lagt den på handfatskanten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards