Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Om min häck glesnar framöver, så vet jag förmodligen varför.

Av ohejdat - 24 november 2015 16:55


Just blivit utskälld av ung aggressiv mamma med två ungar. Hon höll på att medelst medhavd sekatör klippa sig ett rejält fång kvistar av grannens tallhäck i skydd av mörkret. Så jag frågade faktiskt om hon hade bett om lov. Det hade hon minsann för längesen och så gjorde hon minsann varje år och jag borde minsann inte lägga mig i och vad hade jag med saken att göra; "det är fult att lägga sig i andras affärer".
Jag förklarade som det var; att det numera bor en ny familj i huset, så hon borde nog höra sig för med dem innan hon fortsatte.
"Har jag klippt i din häck eller?"
"Nej, tack och lov för den står på tillväxt."
"Då så, du ska inte lägga dig i sånt som du inte har med att göra, det är fult."
"Fast jag tycker du ska fundera på vad du lär dina barn nu."

Sen gick vi in till oss, jag blev både spak och paff.

 
 
Ingen bild

Humlan

25 november 2015 09:57

Ja hur når man fram till vissa och får dem att fatta att de inte kan stjäla det de vill ha, inte kan förstöra andras egendom och att man måste ta hänsyn till andra människor?

ohejdat

25 november 2015 12:42

Ja, jag tyckte nog att själva stölden var liten i förhållande till effekten hennes handlande kommer att ha på hennes barn; att tappa greppet om vad som är mitt och ditt och ett aggressivt bemötande. Det blir inga hyggliga vuxna av dem om de inte har lite fler och annorlunda förebilder att omge sig med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards