Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Hovmästarn!

Av ohejdat - 1 november 2015 14:23

Vi gav bort en flaska champagne i somras som tack för hundpassning. En av favoriterna på 100% Pinot Noir. Men: den är liksom inte helt vegetarisk eller hur man ska uttrycka det lite snyggt (det flyter omkring minst tre flugor i flaskan).

Den inhandlades på plats av producenten förra året i april när vi passade på att köra lite längre och handla champagne innan vi hämtade Dante hos uppfödaren i Holland.

Fyndet väcker frågor. Tog de lunch mitt i degorgeringsprocessen? Och lämnade en öppnad flaska obevakad medan de intog den gamla vanliga franska trerätterslunchen med vin till?
Eller är de utsatta för sabotage av en konkurrent i byn?

Nu fick vi en äntligen anledning att resa dit och reklamera och passa på att fylla på förrådet, åh så trist och jobbigt! :-)

 
 
Ingen bild

Humlan

2 november 2015 10:07

Säkerhetskoden är "musb" ... det var väl tur att det inte var en mus i! :-)
Men jag undrar också hur de kom in och varför ingen upptäckte dem? Men det är klart att ni måste åka dit och reklamera! :-)

ohejdat

2 november 2015 10:54

Ja, lite spännande är det faktiskt och vi får hoppas att flugorna inte hinner lösas upp innan vi åker dit ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards