Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Skulle kanske funka som skolteater på högstadiet.

Av ohejdat - 31 oktober 2015 11:14

Moneybrother: Anders Wendin, som hade sin hittills musikaliska höjdpunkt som Pengabrorsan 2006 då han gav ut en skiva med svenska tolkningar av kända låtar*, stod på scenen igår.

Han sjöng sin roll i huvudsak (som djävulen), vilket var rätt bra eftersom hans sätt att framföra talade repliker stannade på amatörteaternivå. Vi var alltså och såg Frankenstein i en dansk omarbetad tappning från 2013.

Så trist. Tur att musiken var bra, även om djävulen mest fick skriksjunga så orden gick förlorade. Men det var en seg svårtuggad moralkaka som serverades. Mest om vänskap, äregirighet och avund med kraftigt höjd pekpinne.

Dante var glad när vi kom hem, han hade den där minen; "vad var det jag sa; slösa bort timmar på det där, när ni kunde hängt här hemma med mig"


*min favorit från Pengabrorsan är hans version av Tom Waits "Downtown train"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards