Alla inlägg den 28 september 2015

Av ohejdat - 28 september 2015 15:52

Halvan vann Weibulls frågesport på Trädgårdsdagen vi var på för några veckor sedan. Idag tog jag mig äntligen till turistbyrån och hämtade ut vinsten; en jättekorg med lökar, gödsel, benmjöl och redskap. Det stod i vinnarmailet att man borde ha bil för att kunna frakta hem vinsten och det stämde.

Av ohejdat - 28 september 2015 13:33

Nu förvandlar jag bloggen till en hjärtespalt:

Halvan har inte ofta full pott i charmklassen. Imorse fick han ett spel på duschhandtaget (man måste hålla om fästet när man skiftar från badkarskranen till duschen; jävla FM Mattsson! gapades det), sen fick han ett spel på avloppet (det rinner långsamt eftersom det är ett lite smalare och samtidigt längre rör än vanligt till golvbrunnen: om man virvlar ned lite luft går det lekande lätt). Sen var det vinterrocken; hade jag sett till att knapparna var fixade och rocken tvättad? När jag ville lämna in den på kemtvätt i våras tyckte Halvan det kunde vänta, så den var nytvättad och inte garderobsunken inför nästa säsong. Den saknade en knapp; så nu började stora knappjakten; var brukade jag förvara knappar? Jo i syskrinet: om jag fått dem förstås. Sedan letades det i lådor, väskor, fickor och skåp. Sedan föreslog jag omfördelning av befintliga knappar, så att en knapp som bara syns när man knäppt för snöstorm ända upp skulle kunna vara av en avvikande sort; ingen bra idé tydligen. Sen föreslog jag halsduk till dagens alternativ; en logotomerad* jacka (hade först visat upp tre av garderobens sju, själv bidrar jag till garderobsträngseln med en (EN) skepparkavaj): okej då, om jag visste var säsongshalsduken låg (det är match ikväll). Såg på blicken att han var nittionio på att jag inte visste. Men sorry Halvan; simsalabim i din handsk-/möss- & halsdukslåda; där låg den.
Sen försvann han (äntligen) iväg till jobbet och det sista jag fick var en order om att dricka upp resterna av hans Cola Light som annars skulle förfaras och bli avslagen.

Nu undrar jag om man kan hitta sin charm igen på en veckas semester i solen? Vad tror ni?

Eller; det kan ju vara svårt att återfinna nåt man aldrig tappat bort för man egentligen aldrig haft det?

Eller man har haft det och man har inte tappat bort det, utan det har liksom nötts bort under lång tid?

Kan blodmånen ha nåt med saken att göra?

*logotomerad=gratisplagg med företagets logga på.
.

Av ohejdat - 28 september 2015 11:03

Av ohejdat - 28 september 2015 04:20

Vi hade tur här: absolut stjärnklart och en dov och allvarlig röd måne uppenbarade sig över grannens tak, bara nederkanten solbelyst. Lätt att förstå att man förr tog som varsel om kommande ofred och naturligtvis omöjlig att fånga med mobilkameran.

Hoppas få nåden att uppleva nästa blodmåne om arton år med Halvan.
.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards