Alla inlägg den 20 september 2015

Av ohejdat - 20 september 2015 18:54

Dante ligger under bordet och snarkar medan jag sitter och googlar på "pung", "ärr", "kastrering", "svullnad" och letar bilder att jämföra Dantes operationsärr med. Plingar det varningsklockor på Googlekontoret nu?

Av ohejdat - 20 september 2015 12:25

Halvan är riktigt jäkla sjuk, så sjuk att han inte orkar åka och se sitt lag spela match i eftermiddag, det händer bara inte. Han har frossa och ligger och flämtar o sover om vartannat.
Jag försöker leka Florence Nightingale men han är inte intresserad.

Gästerna fick lite frukost och for iväg till tåget medan jag och Dante stack till skogs. Solen hittade på en massa busstreck mellan träden och det var alldeles vindstilla. Dante verkar allt piggare, idag tror jag han nosade upp ett musbo under en buske. Tyvärr hade telefonen laddat ur, för det var definitivt filmläge när han stod på öronen ner i ett hål och grävde, fnös och frustade energiskt.

Väl hemma igen såg jag att jag fått ett mail där det stod att chefen på veterinärkedjan skulle ringa upp mig imorgon, det ser jag fram emot.
Nu ut å plocka hallon!

Av ohejdat - 20 september 2015 01:04

Så var butiken invigd. Med röda mattan utrullad; eller trasmattan vävd i rosengång då. Fullt med fina retroprylar och det bjöds på vin och snittar. Sen blev det middag hemma hos oss och det blev rätt mycket dragen kossa över och ännu mera disk; att det alltid blir så himla mycket disk! Mitt i middagen så stacks det plötsligt in en väldigt lång nos genom altandörren som stod lite på glänt. Det tog en sekund innan jag kom på att det måste vara Fille, Dantes polare den ryska vinthunden som var på rymmen och ute efter bus. Efter kom en generad matte, fast det var ju rätt kul och de två killarna har alltid älskat att gosa med varandra. Nästa vecka ska vi ta igen för all lek, bus o gos som du fått avstå från nu Dante!

Halvan hade med sig en grym förkylning från Långtbortistan, så han har hankat sig fram i den sociala tillvaron idag; febrig, trött och snorig.Tålamodet med gästerna tog slut med en smäll när de ville diskutera fotboll och fotbollsvåld. Halvan har gått på fotboll sen han var stor nog att sitta i pappas knä, gästerna har nog varit på lika många matcher som det finns tummar på vänsterhanden; som mest alltså. Men nu skulle de diskutera hur det inte diskuteras bland de vanliga fotbollsentusiasterna om våldet: läktarvåldet och firmorna. Ungefär som man i olika sammanhang skuldbelägger brukare av något för att de inte tar ansvar för att det finns missbrukare av detsamma. Typ vinkännare borde resonera om alkoholism lika mycket som de kan diskutera om 2012 var det bästa Chablisårgången sedan 60-talet. Och chokladkonnässören borde tänka på de överviktiga sockerberoende...
Kanske haltar liknelsen, men Halvan blev tvärarg, tröttnade, reste sig och gick demonstrativt till sängs, eftersom det inte finns nån dörr till vårt sovrum från vardagsrummet så kunde han inte smälla igen nån dörr vid sortin, men han ryckte istället djävligt ilsket och hårt i draperiet och jag fick bita mig lite i läppen för att inte skratta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards