Alla inlägg under augusti 2015

Av ohejdat - 4 augusti 2015 16:10

Men fin var den för en ÖISare som jag och en järnkamin som Halvan som bara behöver komplettera Dantes utstyrsel med en gul snusnäsduk :-)

Lyckohundens Anna ska bara justera några sömmar, så hoppas vi det blir bra. Hon är lite lustig i sitt kundbemötande; för hon frågar mig vilka remmar som jag tycker ska förlängas eller kortas. Jag vill ju känna den där överlämnade känslan; att låt mig sköta mitt så ska du då en sele som passar din hund. Men det kanske är bättre att låta kunden va med på ett beslutshörn.

Har tagit mig igenom en åttiotaggarstädning med storhandling utan större besvär idag. Känns väldigt bra att inte behöva plocka fram irritationsrynkan.

Av ohejdat - 3 augusti 2015 19:20

Man behöver inte hitta lika många då.

Av ohejdat - 3 augusti 2015 09:40

Förra gången jag såg Timbuktu; på Bråvalla för två år sedan, så uppträdde han elegant klädd i tredelad kostym.

Igår på Skeppsholmen angav han den tydliga hiphoptonen: han kom ut på scenen iförd svart träningsoverall med gula revärer och grönt linne med texten "Ethiopia" på bröstet. Han är absolut minsta/kortaste artisten på festivalen men definitivt den som fyller scenen bäst med sitt spelglada band "Damn!".

Publiken är med på noterna från första stund och vi står mitt i ett gungande lyckligt folkhav. Det är nåt speciellt med Music and Arts; folk är ovanligt vänliga och hyggliga. Det märks när Timbuktu utnyttjar sin plats i rampljuset till att musikaliskt smocka till rasisterna.

Vi åker tunnelbana hem i natten, skorna låter pjoff, pjoff sedan de fylldes av vatten under Van Morrisons hällregn. Glasen höll.

Av ohejdat - 2 augusti 2015 15:57

Vi har helt kallt chansat och snott med oss 2 ikeaglas från den lånade lägenheten. Får se om de håller hela vägen hem.

Av ohejdat - 2 augusti 2015 13:59

Pride bidrar med färg till staden. De italienska turisterna sitter på uteserveringen och huttrar i täckacka medan vi njuter av äntligensolläge.

Hit går nog folk för att äta efterrätt...

Av ohejdat - 2 augusti 2015 10:35

Underbart väder! Härlig stämning. Hellosaferide var absolut bäst igår på Stockholm Music and Arts. Prideparaden en tåg av glädje att passera på vägen ut till Skeppsholmen. Och vinpicknick med spontanpåträffade vänner i gröngräset utanför. Och Halvans lag slog Häcken. Och vi fick tag på en taxi hem och foten höll hela dagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards