Alla inlägg den 29 augusti 2015

Av ohejdat - 29 augusti 2015 09:52

Vi hade tur idag och träffade en hel radda lekglada hundar. Jag måste säga att det känns lite ovant att se Dante vara så stöddig, kaxig och dominant som han är mot Turbo. Turbo är en rottweilerblandning som Dante träffat sedan Turbo var en liten skit. Han har alltid velat leka med Dante med skräckblandad förtjusning. Och min lilla försynta pälsbebis förvandlas till ett svart morrande troll som älskar att trycka ner Turbo på rygg.
Men numera är ju Turbo en stadig rottweilerbit; både större och tyngre än sin kaxiga kompis, så det ser lite fånigt ut. Men kan chihuahua så kan väl barbet ha megalomani, eller?

Glömde ta med telefonen och ta bilder på "Black Devil" när han lägger sin motståndare på rygg. Det får bli lite busktomater istället. På de som heter "Red Profusion" mognar tomaterna i en takt så jag knappt hinner med att skörda och ge bort.

Av ohejdat - 29 augusti 2015 07:53

Tjo! Där försvann det elfte smörpaketet. Inte går det fort, men jag svälter ju inte alls. Igår åt jag en riktigt smarrig fredagsmyssallad till middag: varmrökt lax o kokt ägg på en bädd av egenodlad sallad, tomater, dill, gräslök och persilja o så hollandaise på. Att hämta middagens ingredienser i trädgården är en grej för mig, självklart smakar mina tomater så himla mycket mer! Dante är galet förtjust i lax, även rökt, det ska man INTE ge hundar. Fast han fick ju en liten bit ändå och skinnet. Han får ju aldrig nåt annat olämpligt som mjöl, mjölk eller socker. Nu ut i skogen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards