Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Grusade planer.

Av ohejdat - 24 augusti 2015 13:47

Åh, Dante! Nu är matte väldigt ledsen och det skulle du också vara om du förstod innebörden av beskeden jag fick medan du sov. Dina framtidsutsikter som berömd avelstjur är allvarligt hotade. Veterinären sa att dina höfter ser helt perfekta ut, hon kunde inte tänka sig att SKK:s bedömare skulle ge dem annat än A, men så var det armbågarna: höger helt utan anmärkning, medan vänster hade en ojämn linje. Armbågar bedöms 0,1 & 2 och måste vara 0 för att godkännas för avel. Så nu får vi snällt avvakta att SKK lägger in sin bedömning i hunddatabasen.

Kanske är det en skada ihop med förra årets hälta som orsakades av en bogledsskada på just vänster framben? När Dante halkade på en sten i full galopp. Hursomhelst, nu kan vi bara vänta. Dante är mosig och kinkig efter sövningen. Vill inte dricka, inte bajsa och inte ha godis.

Lite bildkommentarer innan jag ska grina en skvätt:
Utanför kliniken växte dessa jätteröksvampar, den största är större än min fot (stl37), aldrig nånsin sett så stora! På bild 2 har Dantepojken till slut tuppat av av sövningsmedlet inför röntgen. Och på sista bilden Mjölbys egen variant av rondellhund; en stor jävla potatis, förmodligen King Edward med sina karaktäristiska rosa fläckar.

Nu har Halvans dotter lånat stora bilen, liite orolig är jag. Men det går nog fint, nu ska flyttlasset gå till huvudstaden.
Dante drömmer och sprattlar på golvet i garderoben.

 
 
Ingen bild

Halvan

24 augusti 2015 14:18

Om "felet" beror på en skada och inte är medfött borde det väl inte påverka generna?

ohejdat

24 augusti 2015 14:45

Veterinären trodde tyvärr det var ett medfött fel snarare än ett förvärvat vid trauma. Vi ska avvakta SKK:s bedömning och sedan kontakta en ortoped med dessa plåtar och förra årets plåtar.

 
Ingen bild

Humlan

25 augusti 2015 10:45

Så tråkigt med armbågen! Hoppas det inte är något som besvärar Dante nu eller i framtiden, och naturligtvis vore det ju bra om SKK inte tycker det spelar någon roll. (Men huvudsaken är ju hur Dante mår!)

Det var tur att du satte ner foten vid svamparna, annars hade jag trott att det var vanliga små svampar med en diameter på några centimeter.

ohejdat

25 augusti 2015 17:01

Ja det var så oväntat, men jag ska definitivt utreda det och om det går att fixa om det behövs fixas, för han kan inte ha ont så som han beter sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards