Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av ohejdat - 24 augusti 2015 22:14

Jag vill ju inte tillhöra de gnälliga, vad är väl en trasig armbåge på en hund? Och en trasig diskmaskin? Och en gnällig morsa? T.ex jämfört med en nattlig överfart i överfylld gummibåt på Medelhavet på flykt undan IS galna krig? Man har ju redan dragit vinstlotten i livets lotteri bara genom att födas här.

Får se till att försäkra mig om att Dante inte har ont bara.

Idag gjorde jag faktiskt en god gärning, eller upprepade en jag gjort förut; fångade in tornedalingen från ålderdomshemmet mittemot, på rymmen igen, den här gången var det inte mitt i smällkalla vintern, det gjorde det hela lite mer dramatiskt förra gången.

Av ohejdat - 24 augusti 2015 13:47

Åh, Dante! Nu är matte väldigt ledsen och det skulle du också vara om du förstod innebörden av beskeden jag fick medan du sov. Dina framtidsutsikter som berömd avelstjur är allvarligt hotade. Veterinären sa att dina höfter ser helt perfekta ut, hon kunde inte tänka sig att SKK:s bedömare skulle ge dem annat än A, men så var det armbågarna: höger helt utan anmärkning, medan vänster hade en ojämn linje. Armbågar bedöms 0,1 & 2 och måste vara 0 för att godkännas för avel. Så nu får vi snällt avvakta att SKK lägger in sin bedömning i hunddatabasen.

Kanske är det en skada ihop med förra årets hälta som orsakades av en bogledsskada på just vänster framben? När Dante halkade på en sten i full galopp. Hursomhelst, nu kan vi bara vänta. Dante är mosig och kinkig efter sövningen. Vill inte dricka, inte bajsa och inte ha godis.

Lite bildkommentarer innan jag ska grina en skvätt:
Utanför kliniken växte dessa jätteröksvampar, den största är större än min fot (stl37), aldrig nånsin sett så stora! På bild 2 har Dantepojken till slut tuppat av av sövningsmedlet inför röntgen. Och på sista bilden Mjölbys egen variant av rondellhund; en stor jävla potatis, förmodligen King Edward med sina karaktäristiska rosa fläckar.

Nu har Halvans dotter lånat stora bilen, liite orolig är jag. Men det går nog fint, nu ska flyttlasset gå till huvudstaden.
Dante drömmer och sprattlar på golvet i garderoben.

Av ohejdat - 24 augusti 2015 07:52

Vi ska resa långt idag och där ska Dantes höfter röntgas, så han ska sövas. Håll nu alla tummar och tassar ni har för resultatet och för att sövningen går bra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards