Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av ohejdat - 22 augusti 2015 17:14

Av ohejdat - 22 augusti 2015 16:00

och närmare 25 grader i skuggan. Dante väljer att chilla inomhus, i hans nya favorittillhåll; garderoben.
Matte däremot, har otajmad fådetgjort-knäpp och fnattar upp å ner på vinden och dessutom hugger hon ved.

Att vattna tomaterna verkar väl i allafall vettigt.

PS. Min påskäggsyxa skär som genom smör, ja nästan då, kanske inte riktigt genom ekstumparna.

Av ohejdat - 22 augusti 2015 11:53

Lördag och vädret fortsätter att dunka in trepoängare i sommarkorgen.

Livet är lyxigt på fri fot i augusti. Halvan är långt borta en vecka till. Om man jobbar så mycket som han gör, ökar risken för stroke med 33% enligt en nypublicerad studie. Känns ju så där. Tur han får vila upp sig på flighterna emellanåt. Men han är saknad. Imorse när vi kom hem från skogen var det nåt som fick Dante att tro att husse nog var hemma; han skuttade upp på altanen och in, men tji.

Dag ut och dag in tänker jag på min situation: att jag inte jobbar; eller ja: inte förvärvsarbetar. Det lägger en viss sordin även på den allra vackraste augustilördagen. Min hemmafrutillvaro som jag iofs inte har några som helst problem att fylla med verksamhet, kan väl inte fortgå så länge till. De fjuttiga pensionspoängen hänger som ett svart hotfullt moln långt bort vid horisonten på den i övrigt helt molnfria himlen.
Hade trott att jag skulle komma på nåt eller liksom snubbla på nån verksamhet och dra igång något eget, men idéerna lyser med sin frånvaro. Det är nog en å annan i bekantskapskretsen som också bekymrar sig och ganska många som inte fattar varför jag inte fortsätter att "tälja guld med smörkniv" som mäklare. Nu om något när allt säljer sig självt och prisrekorden duggar tätt. Men jag tror mina mäklardagar är över, det finns inget lagom med det yrket. Antingen har man för lite eller alldeles för mycket att göra. Jag saknar inte att komma ut från ett möte, sätta på telefonen och ha arton meddelanden att lyssna av och medan jag gjorde det så fylldes röstbrevlådan på med fyra till... Jag vaknade som mäklare och somnade som mäklare.

Men vad ska jag göra istället? Halvan och jag har diskuterat att skaffa några hyresfastigheter att förvalta, men den idéen är vi inte direkt ensamma om och priserna på flerfamiljshus har också stigit rejält pga ränteläget.

Dante verkar tycka jag är fjantig: jag har ju massa jobb; plocka bajs, klia, leka dragkamp, bära hand godis, fixa nytt vatten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards