Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Att bli fiberberikad.

Av ohejdat - 19 augusti 2015 08:52

Igår klockan 19 var jag på fibermöte. Mer än fullsatt i en skolaula där markisen inte gick att fälla. Så vi satt där och bastade i full sol; jag och i huvudsak ett gäng manliga silverryggar. Det var alltså vi som var intresserade av att få veta mer om fiberns nyttigheter trodde säljaren där framme vid vita duken.

I femtio minuter fick vi höra att detta är framtidens infrastruktur. Att det har kapacitet långt över den högsta datatrafik som nu erbjuds, att det inte tillkommer några underhållskostnader, att elva olika aktörer erbjuder tv, internet och telefoni i olika kombinationer i olika prispaket.

Men det var ju inte det gubbarna ville veta. De ville veta hur går det med asfalten, med altanen, varför radhusen inte kunde få en gemensam dragning, med rosrabatter och hur gör de med skafttomter?

Så ett tips till Telia Öppen fiber; ta med gräventreprenören till mötena i fortsättningen. Folk fattar fiberns nyttighet, men oroar sig för vad en grävmaskin i trädgården kan ställa till med.

Hemma hos oss har förstås Halvan redan beställt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards