Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av ohejdat - 18 augusti 2015 08:57

och har det nåt med klimat att göra? Utom de berömda värmevallningarna man har hört talas om?

Mens är ju fortfarande onämnbart för somliga så sluta läs här då.

Jag har sedan jag tog ut eller snarare lät ta ut min hormonspiral: av kvinnoklinikens Lilla My med envishet, list och lite erfaret handlag; haft mens som efter klockan var tjugoåttonde dag. Men så kom den inte! Halvan skjuter numera lösa skott så det fanns ingen anledning att oroa sig för fler benpar i familjen. Men jag blev lite ställd och samtidigt lite glad: så nu var det slut på det här böket och stöket. Tills i förrgår då, när den kom ändå fast två veckor försenad. Då insåg jag att jag inte vet nåt om klimakteriet eller menopausen. Mer än vad alla hört om värmevallningarna och k-käringarna.

Så nu har jag googlat och det är ingen rolig läsning: irritation, ångest, depression, sköra slemhinnor, nattoro och så de berömda vallningarna då. Och mensen kan komma och gå lite då o då under ett år ungefär. Finns det inget bra med detta? Finns det inga kvinnor som haft en bekväm övergång utan besvär? Nån som har nåt lästips?

Lånar Berglins bild som uppmuntran.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards