Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Imorgon börjar Halvans fyradagarssemester...

Av ohejdat - 10 augusti 2015 18:05

Oj, jag är lite trött efter åttiotaggarnas städdag med efterföljande besök på ett av glosoppestans trivsammaste caféer. Trist att de bara serverar lankigt bulkaffe dock, men Ma och Pa fick varsitt stort inbakat äpple i mördeg med kanel och pärlsocker på och en kula vaniljglass till. Det var riktigt smarrigt; Pa petade både i sig sitt äpple och halva Mas. Dante låg snällt under bordet medan Ma njöt av att röka, dricka kaffe och förstås glo på folk och kommentera hur de såg ut. Pas hörapparater hade visst ballat ur så han satt mest och nickade och hummade.

Före vi drog åstad och städade, så tog jag och Dante en repa i skogen. Min hälsporrefot är definitivt på bättringsvägen, så gött! Är så tacksam att det inte blev nåt sånt där utdraget scenario på 1-2 år som jag fick höra var vanligt. De nya dojorna är det som gör det, nu gör det bara ont, jag haltar inte och det är ingen röd öm och svullen knöl under längre. Halleluja!
Vi träffade på Irma i skogen som är en tuff Rhodesian Ridgeback och hennes järnmatte; tanten är visst 87 år och passar Irma tre dagar i veckan då de går på tvåtimmarspromenader. Och matten kan pilla bland bilderna på sin smartphone, ja kort sagt: hon hänger med. En härlig förebild, hoppas jag kan passa en hund när jag närmar mig nittio. Dante älskar Irma precis som alla andra underbara doftande tikar och Irma tycker Dante är kul att leka med tills han blir så där hormonell som han alltid blir efter en stund och börjar luftjucka och försöka bestiga henne. Just nu är han extra hormonell; går och toknosar överallt så man inte kommer nån vart och gnyr efter varje tik.

Vi träffade förresten Luna, en ung portugisisk vattenhund när vi återbördade åttiotaggarna efter kafeutflykten. Dante blev eld å lågor förstås.

Ps. Svartmyrorna svärmar här idag. Fattar inte hur det går till när alla svartmyresamhällen i ett område kör igång samtidigt, har de delad Outlookkalender?

 
 
Ingen bild

Humlan

11 augusti 2015 08:08

Det där caféet ser trevligt ut, synd att det är så många ställen som lever på miljön och inte satsar på det de säljer!

Så skönt att foten äntligen är bättre! Hoppas läkningen fortsätter i den här takten nu!!

Hoppas ni får en skön semester!

ohejdat

11 augusti 2015 13:52

Tack Humlan, hoppas du har det bra mitt i allt husjoxande. Semester a la Halvan är vääldigt stillsam, det bästa han vet är att pyssla med sin musikdatabas och spela datorspel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards