Alla inlägg den 22 juli 2015

Av ohejdat - 22 juli 2015 16:17

Det blev alldeles underbart. Fast motorn pajade och jag glömt halva matsäcken hemma. Vi fick ro hem och den matsäck som ändå kom med räckte gott och väl ändå.

Dante hoppade ombord som om han aldrig gjort annat och skuttade iland som en annan hoppilandkalle och drack bräckt vatten som om det var godare än vanligt och var gullig mot människobebisen.
Däremot var han väldigt gapig när matte rodde och när vi skulle hälsa på treåringens kaniner i kaninburen; då var han alldeles exalterad.

Nästan lika exalterad som jag blev när vi tog en liten sväng i kantarellskogen på vägen från sjön. Får spara till Halvan kommer hem imorgon.

Och över oss seglade havsörnar, en glada och en massa tofsvipor.

Av ohejdat - 22 juli 2015 11:06

Nu drar vi iväg ut på böljan den grå...

Av ohejdat - 22 juli 2015 08:22

Idag ska vi på vådliga och vågiga äventyr: vi ska ut i en liten plasteka: pälsbebisen och jag och en treårig människa och hennes mamma tillika båtägaren. Kan gå hur fint som helst eller bli blöt katastrof. Det är rätt grunt där i viken men med sugande lerbotten. Går vi under eller blir strandsatta så har jag iallafall fixat en smaskig matsäck; räksallad och Ensaladilla Russa, borde kanske packa den vattentätt.

Lånad bild, man undrar ju är det hunden i fören som är befälhavare eller den på aktertoften?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards