Alla inlägg den 11 juli 2015

Av ohejdat - 11 juli 2015 22:20

Brillat savarin (drottning Silvias favoritost) med jordgubbar till champagne är fantastiskt gott. Även för en antirojalist som jag.

(Halvan drar till Långtbortistan igen tio dagar därav lyxandet.)

Av ohejdat - 11 juli 2015 19:42

Idag har jag kallat en kärringjävel "jävla käring", inte min stil precis, men jag blev tvärförbannad om jag ska försöka ursäkta mitt språk.

Vi for på marknad idag. Ett av få evenemang där man känner att man kan ta med hunden och få lite social träning på köpet. Man får lov att vara två, en som håller koll på hunden och en som håller koll på utbudet. Dante blir väldigt ivrig i såna sammanhang, helt orädd men samtidigt lite extra mattig, vill inte jag ska försvinna ur sikte. Det var knökfullt och det gick nog en hund per tre mänskliga besökare så det var rätt tätt mellan hundnosarna. Och trångt. Jag hade örnkoll på Dante, men till slut var vi inklämda mellan fem hundar så det var bara att stanna upp och vänta ut att hunddensiteten skulle sjunka något i folkhavet. Då kommer en sån där okopplad aggressiv människohona med väldigt ful färgad kort trimning och gapar rakt ut om "att hon minsann aldrig skulle ta med hunden på marknad" och "vad var vi för slags hundägare". Jag brukar inte trigga igång, men jag blev fan tvärförbannad, var ju onekligen i en lite pressad situation och hade dessutom lite extra ont i hälsporrefoten eftersom jag fick spjärna rätt bra. Så jag svarade "att jag vill ge hunden lite social träning jävla käring; och det skulle du nog också behöva!" Alltså; det känns aldrig bra efteråt. Mycket bättre att vara otäckt trevlig. Men jag fick uppskattande blickar av några i närheten som också hade kopplet virat några extra varv runt handen.

Sedan träffade vi mest på trevliga människor som tyckte vi hade en gullig hund, Dante går alltid hem hos barn med sin nallebjörnsstil. Och vi köpte en rörtång till grannen på loppisen för trettio kronor, på matmarknaden hittade vi surdegsbröd och en bit korv på dovhjort.

Av ohejdat - 11 juli 2015 16:44

Nu har vi varit här igen. I hålan med Sveriges näst godaste vatten. Så knäppt att skryta med och dessutom har vi hört skvaller som nästan skulle kunna bli ett scoop; att vattnet till utvärderingen inte hämtades här.
Dante gav det fem stjärnor: kallt och hundvänlig pump.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards