Alla inlägg den 30 juni 2015

Av ohejdat - 30 juni 2015 16:49

Nu är det lite lite, men bara pyttelite synd om Halvan. Fast om väderprognosen håller i sig kommer det hinna mogna fler gubbar tills han är hemma från Långtbortistan igen.
Idag har åttiotaggarstädningen handlat om tvätt och strykning. Och idag fick hon spel på att jag frågade om jag skulle ta en av hans jeansskjortor som jag tyckte luktade. Så fick jag inte säga. Alltid är det nåt.
Apropå strykning; är det nån som investerat i en sån där ångstation eller vad de kallas; de där strykjärnen med liksom en ångladdstarion? Jag är verkligen ingen hejare på att stryka och vill gärna skylla ifrån mig på utrustningen.
Ikväll blir det fotboll, U21-finalen visas tydligen på 4:an, dvs. en kanal vi har :-)

Av ohejdat - 30 juni 2015 09:56

Varje morgon får man leta efter Dante. För han ligger aldrig där man såg honom lägga sig kvällen före. Han har en egen bädd som han bara använder när han ska tugga på nån krånglig förpackning som matte petat in en godbit i. Det blir lite lättare om man kan utnyttja bäddkanten som extra tass.
Annars som sagt får man knalla runt och kolla. Klädkammaren är det senaste tillskottet. Annars kan han ligga i hallen, halvvägs under min säng, framför öppna spisen, under matsalsbordet, i tvättstugan, jag tror jag räknat ihop fjorton platser, kallt och hårt gärna med ryggen längs en vägg tycks vara prioriterade kriterier.
Andra hundar jag känt och känner har haft sin egen favoritplats. Jag gissar att han flyttar runt under natten av samma skäl som jag vänder på kudden; på jakt efter det svala.
Idag är det åttiotaggarstädning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards