Alla inlägg under maj 2015

Av ohejdat - 28 maj 2015 22:00

Kryper till kojs, imorgon blir en lång dag som börjar tidigt. Har plockat ljuvliga liljekonvaljer till våra handbuketter. Glad att Halvan kunde följa med på begravningen. Dante är redan stationerad hos snälla grannarna så huset känns tomt, lika bra att somna snabbt.

Av ohejdat - 28 maj 2015 09:29

Alltså; jag försöker låta bli. Låta bli att reta mig på alla skithögar som struntar i att plocka upp sina namne efter sina älsklingar. Men jag lyckas inte helt. Så gott som varje dag kommer en medelålders man med sin pitbulltik och låter henne lägga kabel på allmänningen rakt utanför vår tomt. Jag kan inte låt bli att blänga. I helgen engagerade sig även Halvan och ropade nåt halvhögt som mannen givetvis inte råkade höra. Han går också inte längre än sin hund lyckas hålla sig, så när hon krummat färdigt så vänder han bums och går hem.
Jag plockar inte efter Dante i skogen om han inte sätter sig mitt på en stig. Men annars åker påsarna fram överallt.
Nu efterlyser jag verkningsfulla förslag mot bajsmannen. Nån som har nåt trick? Ska jag springa ut och plocka upp och jaga ikapp honom med påsen och säga du glömde nåt? Alternativt förslag på ett fIlosofiskt förhållningssätt så jag kan skita i såna futiliteter.

Av ohejdat - 27 maj 2015 11:19

Så irriterad. Halvan är King of fuckin' everything här hemma. Särskilt elektriska grejer. Det handlar väl om yrkesstolthet. Nu är det tredje, nä fjärde gräsklippningen som jag hankar mig fram med en gammal sprucken skarvsladd ihop med en glappig skarvsladd. Så himla bökigt och fippligt när maskinen lägger av för att glappet tappat kontakten i varje vändning. Nu går det inte ens att vicka sig fram till rätt läge längre, så jag får försöka laga skiten. Ska leta upp nån gammal kontakt och tejpa. Närmaste ClasO ligger fem minuter bort med hyllorna fulla av fräscha nya långa kablar, men Halvan vill köpa bättre och billigare via jobbet. Kanske framåt jul eller?

Av ohejdat - 26 maj 2015 20:56

Skogen är fylld av sång från taltrasten och tornsvalorna svirrar över fälten. En hårig näcken kliver ur sitt kvällsdopp. Middagsgösen var så nyfångad att filén var glasartat genomskinlig. Då kan man glömma att hollandaisesåsen till skar sig på sista smörtillsatsen. Men man kan ju undra hur man kan veva ihop den ena bearnaisen efter den andra utan problem, medan holländaren jävlas med mig varje gång.

Av ohejdat - 26 maj 2015 17:38

Vi började åttiotaggardagen med härlig skogspromenad till rastgården. Där träffade vi Buddha, en svart Cockerspanielhane i samma ålder som Dante och Rambo, en kastrerad Powder Puff. Det blev en ganska försiktig och avvaktande lekstund, så när det kom ett sms från Zorros matte med en lekförfrågan, så nappade vi förstås. Där anslöt även Sture, en Jack Russelvalp med Papillonöron. Och på vägen hem därifrån stötte vi ihop med Kelly, Grand Danois och hennes sambos Alice och Bella som är Italienska vinthundar. Så då blev det leka av igen. Lek, lek, lek, en lycklig Dante, till slut en slutkörd Dante som sov sig igenom städpasset hos åttiotaggarna.

Jag tog inga bilder första omgången, men sen på modiga Sture och på Alice som älskar när Dante gosar med hennes öron.

Av ohejdat - 25 maj 2015 22:56

Försäkringsbolaget. Dammsugaren. Sättpotatisen & schalottenlöken. Dammstenarna & dammfiltret. Citygrossen. Knorrarna (på vinden) och levern (i ugnen). Tvätten. Bambuleveransen. Grannarna & gösbeställningen. Lunchlådan. Reservnycklarna & tappabortnycklarna. Regnet.

På bilden; manspread doggystyle.

Av ohejdat - 25 maj 2015 10:19

Trött kille vilar ut efter en hård lekstund med två riktigt tuffa tjejer; Astrid och Irma; en amstaff och en rhodesian ridgeback.

Sent igårkväll drömde nog Dante nåt spännande, för jag fick höra honom yla för första gången nånsin. Han vaknade själv till och såg sig förvånat omkring. Nog har jag hört honom skälla, gläfsa, gnälla, gny, morra, gnissla och fnysa förut, men det här var ett riktigt ylande, saknades bara en fullmåne så att säga.
Undrar om han kommer göra det i vaket tillstånd också?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards