Alla inlägg den 8 maj 2015

Av ohejdat - 8 maj 2015 18:23

Inte saknad alls. Men gladd :-)

Av ohejdat - 8 maj 2015 18:20

Hundutställning.
Har ni varit på det nån gång? Jag gillar det inte. Fullt av nervösa och stingsliga hundägare, mest medelålders kärringar (som jag själv) och bögar i pynt- och fiffraserna. Ja, jag vet; jag öser ut fördomar. Men ett fenomen som inte attraherar mig i alla fall. Mycket passiv aggression ligger och puttrar med tävlingsnerverna, fast det på utan ser ut som ett gäng glada nykammade jyckar.
Nu har vi ju tänkt att Dante ska få vara med och bidra till att goda barbetgener sprids vidare och då är det bra om man har ett utlåtande från en utställningsdomare (och höftledsröntgen och ögonlysning). Alltså kom jag på idag att anmäla honom till en utställning. Det var lättare sagt än gjort; först kom jag på att jag glömt betala Barbetklubbens avgift, sedan förstod jag att man också måste vara med i SKK, så då fixade jag väl det då ockdå i ett nafs och fick ett medlemsnummer. Som man behöver för att anmäla sig till utställningen då. Men som anmälningssidan inte känner igen som ett medlemsnummer. Så nu är jag tillbaka på ruta ett, tills på måndag antar jag. Kl 12 på tisdag så är det lapp på luckan så att säga.

Nu funkade mitt medlemsnummer! Hurra!
Men nä, ropade hej före bäcken; i nästa steg; vaddå registreringsnummer??? Krångelpellar, vill ni inte se våran fina hund va!

Av ohejdat - 8 maj 2015 15:12

Dante tycker det är dags för mera fredagsmysdags; ligga i skuggan o chilla i snålblåsten.
Matte vill gå in. Hon har avpälsat fejset och färgat ögonbrynen idag, hår växer sällan där man vill.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards