Alla inlägg den 4 maj 2015

Av ohejdat - 4 maj 2015 12:36

Halvan har ett slags omättligt behov av att tillrättavisa. Man skulle kunna tro att han är snål, med tanke på detta som utspelade sig imorse:

-Dricker du upp vattnet som blir över? (Han syftar då på ett större glas hemkolsyrat vatten som stod på köksbänken, och som dagligen står bredvid hans morgonvitaminer).

Jo, men jag gör ju det. Drar i mig rätt mycket spruttelvatten hemmavid. Detta vatten som varje morgon hamnar i glaset, är det vatten som blir över när jag pyschat och fyllt på hans vattenflaska som han dagligen tar med till lunchlådan.
Så:

-Ja, de gånger det blir över vatten så dricker jag upp det.
-Bra, för även om det är billigt, så är det ju onödigt att hälla ut det.

Detta är samma man som låter champagnekorken flyga både en och två gånger på helgerna. Men jag håller med honom, man behöver inte slösa bara för att man inte vill snåla. Men att min uppfostran pågår fortfarande...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards