Alla inlägg den 1 maj 2015

Av ohejdat - 1 maj 2015 14:04

Sådärja. Nu har gästerna farit hem. De skulle ha gått på tivolit först, men det spöregnar och är fem grader. Vi pustar ut. Dante snarkar, Halvan spelar Candy Crush och jag slösurfar på Tradera. Det är härligt med gäster men också skönt när man åter blir ensam.
Sjuåringarna kom som en hundrädd och en orädd. Nu åker de hem som två stolta hundtjejer båda två. De och Dante har nyttjat varandra för social träning. Nyttigt för bägge parter. Fast Dante fick valpspel i skogen och började hoppa och skälla. Men de turades om att hålla kopplet.

Silltårtan försvann i ett nafs. Det ska jag komma ihåg, för den var lätt att göra. Gjorde även laxrulltårta med wasabi och sesamfrön som också nafsade.
Sedan grillade Halvan i det enda läiga hörnet av trädgården, det kan inte ha blivit många majbrasor tända i den blåst som härjade här igår. Det blev helgrillad oxfilé med Café de Parissmör och ugnsrostade rotsaker som satt fint till Chateau du Trignon. Ett snällt Côte du Rhone från beställningssortimentet för futtiga 89kr; smakar för mera.
Till efterrätt åt vi Brillat Savarin med jordgubbar och drack ett friskt dessertvin från Languedoc; Banyuls Grand Cru. Nu har Bolaget 2006:an till salu för 172kr. Detta var en 2001 som jag nog köpt i Frankrike på typ Leclerc för många år sedan. Satt väl inte som en smäck, men gott ändå med sina mogna komplexa smaker.

Inatt blev det dåligt med sömn, nåt hände i vänsterlåret klockan kvart i fem; om jag visste hur det kändes så skulle jag säga att det var som att bli skjuten i benet. Helvetiskt ont gjorde det, Halvan trodde jag hade en våt dröm för jag stönade och flämtade så. När det till slut släppte så googlade jag på "blodpropp i benet". Men jag går ju mer än en mil om dagen!

Fast inte idag. Basta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards