Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Känsliga läsare varnas! Det förekommer bilder som kan upplevas som otäcka i det här inlägget.

Av ohejdat - 23 april 2015 09:55

Vi börjar med en gullig bild på en högerkiss. Dante är annars konsekvent vänsterkissare, särskilt om det ska kissas mot ett träd, så här på fri hand så att säga är det inte så noga.

Sedan kommer de eventuellt otäcka bilderna.
Först en huggorm sedan en kopparorm (kopparödla). Huggormen låg strategiskt placerad ett par meter utanför hundrastgårdens grind. Det är ju varje hundägares stora skräck; en ormbiten hund. Tror var tionde ormbiten hund i Sverige dör. Det är lever och njurar som tar stryk. I alla fall så har jag alltid med en scarf att kunna knyta om ifall olyckan/ormen är framme och bromsa giftets spridning. Ett tips för scarveslösa är att ta en strumpa och knyta om.
Håll hunden i stillhet. Alternativt bär den. Tassbett är värre än nosbett för benmusklerna hjälper till att sprida giftet. Sen är det helt enkelt jävligt bråttom till veterinären.

Dante såg inte ens huggormen. Inte heller kopparormen på stigen längre fram, den trampade han till och med på! Tack för att det inte var dagens bekantskap nummer ett. Då hade jag inte suttit här nu med hemmakaffet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards