Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Lömska frukter och en lömsk skomakare

Av ohejdat - 15 april 2015 19:52

Varför blir det alltid på detta viset med mina avokado?! Så tjurigt att klämma på en och tycka; japp, nu är den perfekt och så ser den ut då här. Egentligen är kilopriset det dubbla för jag tror jag slänger ungefär hälften. Och jag har ändå googlat o yuotubat hur man väljer och lagrar.
Kanske borde sluta gilla avokado helt enkelt istället, gå över till banan. De är alltid ärliga iallafall.

Hade veckans andra åttiotaggarstädning idag. Taggarna skulle till vårdcentralen och skomakaren under tiden jag och fönsterputsaren röjde runt. Sen kom de hem, vilt diskuterande. Man var ju tvungen att fråga vad som stod på, det var nåt med 350kr.
Jo, lilla smarta skomakaren hade satt i system att erbjuda kunden att betala vid inlämningen. Det var ju nåt som mamma svagt mindes att hon eventuellt gjort, men hon hade ju inte kvittot med. Så hon fick snällt betala. Har ni hört på maken så fräckt! Har man nu infört möjligheten att förbetalda skoreparationer så får man väl för sjutton gubbar märka dem med "bet."! Och inte hoppas att kunden glömt att hon betalt eller glömt kvittot så man kan passa på att ta betalt en gång till. Fult! Där tappade du några kunder din filur. Fast Ma hittade kvittot så ett besök till får du, för att öppna kassalådan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards