Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Summering av en ganska trist påskhögtid

Av ohejdat - 6 april 2015 12:36

Halvan har sina sidor. Det har väl alla. Men det finns sidor som är svåra att fördra. Trots att man övat och tränat och försökt i sjutton-arton år. Och det är tyvärr inte så att de vassa kanterna slipas av med tiden. Snarare tvärtom.

Igår kom ett anfall av den kraftigare sorten. Oavsett vad just temat för dagen är, så går anfallen ut på att tala om för mig hur himla kass, dålig och dum jag är. Igår var det visst H-dagen förutom påskdagen; hunden, hängrännan och häcken. Den ena lurade jag att dra, den andra hade jag monterat fel och den tredje verkade jag skita i totalt.

Och inte kan jag laga kyckling: ALLTID för kort tillagningstid och varför funkar inte badkarsblandaren som den borde; för låg temperatur och fel på skiftningen mellan dusch och kran. Och varför är det prognostiserade fjärrvärmeförbrukningen högre än verklig förbrukning? Och det saknas ett kvitto från bageriet. Och varför har jag lagat oxsvansragu när han var så sugen på korv! Och tydligen har jag missfärgat hans skjortor i tvätten. Och förstås så är det mitt fel att han blivit så tjock (inget med att göra att han själv köpte chips och 1,5 kilo påskgodis).

Ibland får jag nog. Ibland säger jag ifrån. Ibland får jag höra från andra att hans sätt mot mig inte är ok. Ibland tänker jag på skilsmässa och ibland på döden.

Men för det mesta är det OK. Fast något påskägg med en klyvyxa fick jag inte. Kanske ren självbevarelsedrift.

 
 
Mia

Mia

6 april 2015 15:08

Dags för en liten strejk, tror jag visst! Ett besök hos en väninna över några dagar kanske gör att han uppskattar frugan lite mer?! (Men jag förstår att man ibland behöver bara behöver få pysa av sig lite ilska och frustration.) Önskar dig en glad vår hursomhelst!

http://www.ahlstromland.net

ohejdat

6 april 2015 15:31

Tack Mia! Du har helt rätt; bara att få pysa av sig gjorde hjärtat lättare. Glad vår till dig med!

 
Ingen bild

Humlan

7 april 2015 09:49

Näe, det där kändes nog inte helt OK, men det är ju bara du som kan avgöra det. Bra att du kan pysa ur dig lite och jag funderar på om hur han skulle reagera om han fick se sig själv när han håller på. Lite svårt att filma dock, men det kanske vore en tankeställare!

ohejdat

7 april 2015 11:01

Jag har tänkt tanken Humlan; fast bara spela in ljudet med telefonen. Kan kanske va en idé faktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards