Alla inlägg den 1 april 2015

Av ohejdat - 1 april 2015 23:24

Wow! Upphottad fiskmatsburk.
Nä alltså; nu vill jag att det ska va ett aprilskämt.

Av ohejdat - 1 april 2015 23:21

Trodde detta var ett aprilskämt. Men det var det ju inte. Det var på allvar nån som visade hur hon tejpat dekortejp på en fiskmatsburk. I Facebookgruppen "Återbruka mera". Så man kan säga att jag blev lurad ändå på första april.

Av ohejdat - 1 april 2015 18:44

Idag har jag fikat med fru Martini och loppat. Det är alltid lika trevligt att ses, men jag blir orolig för att jag använder henne alltför mycket som mental papperskorg. Det är inte bra. Idag öste jag ur mig en massa åttiotaggarfrustration efter att de hållit på och ringt mig flera gånger på förmiddagen. Hon har nog med sånt på sitt jobb. Förlåt!

Sen som sagt loppade vi: jag fyndade en fin finsk oanvänd undertröja 35kr, en pressokanna 20kr och en vit spetsgardin i bomull (äntligen) till garderoben 20kr.

Dante hittade givetvis en bäck att inspektera på eftermiddagsturen.

Av ohejdat - 1 april 2015 12:08

Synd att jag inte lyckas fota badpojken när han kommer loss i skogsgölen och tokruskar skallen så vatten stänker åt alla håll.

Imorse jagade vi en rymling i skogen; en lös Cairnterrier som rusade runt och tokskällde utan att matte/husse syntes till. Han var dock för snabb för oss. Dante tyckte jag borde släppa honom lös så skulle han jaga ikapp själv, men det är väl bättre med en rymling i skogen än två...
Hoppas han hittar hem.

Vi gick förbi och snokade lite vid minigolfen. Det var nån där men jag såg inte om det var en ny ägare eller den gamla. Borde jag ångra mig?

Av ohejdat - 1 april 2015 11:57

Gjorde så där som man gjorde förr; lånade en kopp socker eller mjöl av grannen. Den här gången var det rågmjöl till Halvans favorit "stekt inlagd strömming". Om ni brukar steka strömming; men panerar med nåt annat, så lova mig att testa råg om ni har hemma (eller om grannen har då), det blir Operabaren-känsla och smak på anrättningen. Fick en höna i påskpresent också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards